۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: 351551

"آلبرت وودفاکس" درحالی از زندان آزاد می‌شود که اکنون ۶۸ سال دارد و بیش از ۴۰ سال از عمرش را بی‌گناه در یکی از بدنام‌ترین زندان‌های آمریکا سپری کرده است.

رکورددار زندان انفرادی در آمریکا آزاد شد

به گزارش قدس  آنلاین و به نقل از تسنیم، رویترز اعلام کرد آخرین نفر از سه زندانی سیاه‌پوست  که سالهای بسیاری از عمرشان را در زندان بدنام‌ "آنگولا" در لوئیزیانا آمریکا به سر بردند آزاد شد.
"آلبرت وودفاکس" یکی از این سه زندانی که به خاطر وحدتشان در زندان به گروه "آنگولا سه" معروف شده بودند درحالی از زندان آزاد می‌شود که اکنون 68 سال دارد و بیش از 40 سال از عمرش را بی‌گناه در یکی از بدنام‌ترین زندان‌های آمریکا سپری کرده است.
شایان ذکر است "هرمن والاس"، دیگر عضو "آنگولا سه" در اکتبر 2013 که در مراحل نهایی سرطان کبد قرار داشت، آزاد شد. وی دو روز بعد از آزادی درگذشت.
"رابرت کینگ"، سومین عضو آنگولا سه نیز در 2001 و پس از 29 سال حبس انفرادی آزاد شد و اکنون بعد از تحمل 43 سال زندان انفرادی "آلبرت وودفاکس" روز گذشته(جمعه)  آزاد شد.
شایان ذکر است "وودفاکس" کسی که بیشترین زمان را در سلول انفرادی زندان‌های آمریکا بوده، از این نظر رکورددار است.
لازم به ذکر است "وودفاکس" از 18 آوریل 1972 میلادی و در پی شورشی در زندان "آنگولا"  که به مرگ یک زندانبان به نام "آرتور میلر" منجر شد تاکنون در حبس انفرادی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.