مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ قطار شهری مشهد هزینه شده و بر اساس محاسبات هزار میلیارد اعتبار دیگر نیز برای اتمام آن مورد نیاز است.

۱۱۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ قطار شهری مشهد هزینه شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، کیانوش کیامرز در بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط 2 و 3 قطار شهری مشهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است برخی از تجیهزات جانبی خطوط قطار شهری مشهد دیر به شهر وارد شوند کار ساخت ایستگاه‌های قطار شهری هم‌اکنون آغاز شده و  پیشرفت آن تا محدوده‌ای بین ایستگاه دوم و سوم رسیده است.
وی تأخیر در ورود تجهیزات جانبی را مهم‌ترین معضل موجود برای اتمام خط 2 قطار شهری دانست و  تصریح کرد: تا کنون 1.5 کیلومتر از خط 2 قطار شهری ریل‌گذاری شده و ادامه روند آن نیز در دست انجام است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: تجهیزات مورد نیاز برای 4 ایستگاه نخست موجود هستند اما برای ادامه فعالیت از ایستگاه میدان شهدا به بعد در صورت تأخیر در ورود تجهیزات مورد‌نیاز مشکلاتی به وجود می‌آید که به اجرایی شدن برنامه زمانبندی ضربه وارد می‌کند.
کیامرز میزان اعتبار دولتی تعیین شده برای خط 2 و 3 قطار شهری مشهد را 120 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همین میزان تزریق منابع برای شهرداری مشهد و 500 میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت برای تأمین مالی این پروژه‌ها در سال 95 در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 1100میلیارد تومان برای خط دو قطار شهری مشهد بودجه مصرف شده است، خاطرنشان کرد: 2100 میلیارد تومان مجموعه اعتباراتی است که برای این پروژه در نظر گرفته شده و امید می‌رود با انجام به موقع اقدامات لازم این طرح عمرانی تا پیش از پایان نیمه نخست سال 95 به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.