عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تبریز گفت: دولت برنامه‌هایی برای اشتغال و رکود ندارد در حالی که نزدیک به نیمی از صنایع استان آذربایجان‌شرقی در رکود هستند.

دولت برای اشتغال و رکود برنامه‌ای ندارد/ اصلاح‌طلبان از مناظره با اصولگرایان واهمه دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در نشست خبری، با بیان اینکه معضل دریاچه ارومیه یک موضوع همگانی است، اظهار داشت: پیشگیری دولتمردان در دخالت عمومی مردم درباره دریاچه ارومیه کار درستی نیست و جای بسی تأمل دارد؛ خطرات و معضلات دریاچه ارومیه، همه را تهدید می‌کند و نباید از پیگیری و دخالت مردم در این موضوع خودداری کرد.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تبریز با بیان اینکه در دولت قبلی اقداماتی در حوزه دریاچه ارومیه انجام شده بود، خاطرنشان کرد: در پایان دولت قبلی اقدامات و تصمیماتی برای پیگیری مسائل دریاچه ارومیه اتخاذ شده بود، اما با روی کار آمدن این دولت، پیگیری‌های ما ادامه نیافت و از صفر شروع به مطالعه در این حوزه کردند.

وی افزود: بعد از 2 سال مطالعه به همان طرح‌های اخذشده در دولت قبلی رسیدند، اما بنده این مسئله را حل‌شدنی می‌دانم و با کمی برنامه‌ریزی می‌توان این مشکل را حل و فصل کرد.

میرتاج‌الدینی از اهداف خود برای ورود به عرصه انتخابات مجلس، به پیگیری مسائل کم‌آبی اشاره کرد و ادامه داد: تأمین مصارف آب شرب و کشاورزی از جمله برنامه‌های بنده در مجلس دهم خواهد بود؛ باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد توجه و برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تبریز در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد ارزیابی وی برای مجلس آینده، گفت: بنده، وزنه و تراز مجلس آینده را اصولگرایانه پیش‌بینی می‌کنم، چراکه جبهه اصلاح‌طلبان به قوی‌بودن چارت اصولگرایان در سطح کشور اذعان کرده است.

میرتاج‌الدینی، با اشاره به اینکه قطار سریع‌السیر برای کلان‌شهرهایی همچون تبریز نیازی ضروری است، خاطرنشان کرد: موضوع قطار سریع‌السیر قبل از استان‌های اصفهان و شیراز در مجلس مطرح شده، اما عدم پیگیری مسئولان سبب شد تا آن‌ها روند پیشرفت بهتری نسبت به ما ارائه دهند.

وی با بیان اینکه حذف پروژه یارانه‌های نقدی امری بسیار خطرناک است، تأکید کرد: باید بیش از پیش این پروژه را مدیریت و ساماندهی کرد و به‌نظر بنده باید نام هدفمندسازی یارانه را به عدالت‌سازی یارانه‌ها تغییر داد تا افراد نیازمند یارانه نقدی دریافت کنند.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تبریز با بیان اینکه مقابله با فساد اقتصادی باید در اولویت دولت‌مردان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از برنامه‌هایی است که مقام معظم رهبری عَلَم آن را برافراشته و همگی باید در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: ابتدا باید اقداماتی برای جلوگیری از فسادهای اقتصادی انجام دهیم تا دیگر این اتفاق ناخوشایند اتفاق نیفتد و اگر این اتفاق افتاد، بدون هیچ اغماضی با فرد یا گروه خاطی برخورد شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم درباره برنامه‌های اصولگرایان برای رفع رکود و ایجاد اشتغال، گفت: هر مجلسی که شکل بگیرد با هر نوع نگرش و چیدمانی، باید بحث خروج از رکود را در اولویت قرار دهد چراکه با خروج از رکود، اشتغال هم حاصل می‌شود.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تبریز گفت: دولت برنامه‌هایی برای اشتغال و رکود ندارد در حالی که نزدیک به نیمی از صنایع استان در حال رکود هستند.

وی افزود: در این زمینه وظیفه نمایندگان بسیار خطیر است و بنده حاضرم در جاهایی که دولت به‌نفع مردم و به‌معنای واقعی، هدف خدمت دارد به‌عنوان یک نماینده همکاری کنم و اگر طرحی به‌نفع مردم ارائه داد، از آن دفاع کنم.

میرتاج‌الدینی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از راه‌های خروج از رکود و اشتغال دانست و گفت: پس از رفع موانع بانکی و سرمایه‌گذاری با اجرای برجام، اینک دولت هیچ بهانه‌ای ندارد و باید برای طرح‌های کلان به فکر جذب سرمایه‌گذار خارجی باشد.

وی با اشاره به سابقه مدیریتی خود در دولت دهم، اظهار داشت: بنده هم در مجلس و هم رسانه ملی حضوری فعال داشتم؛ این تجربیات ارزشمند در سایه  حمایت مردم تبریز به‌دست آمده که باید در راه خدمت به همین مردم و توسعه استان به‌کار برده شود.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تبریز در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز درباره عدم حضور اصولگرایان برای مناظره با اصلاح‌طلبان گفت: ما برای گفت‌وگو و مناظره اعلام آمادگی کرده‌ایم ولی ظاهراً دانشگاه‌ها به‌بهانه دوری از تنش، درشان را بسته‌اند؛ از طرف دانشگاه تبریز هم تماس گرفته شده بود که ما هم اعلام آمادگی کرده بودیم اما بعداً گفتند که برنامه کنسل شده است.

وی اضافه کرد: یا طرف مقابل نیامده و یا مسئولان دانشگاه جلوگیری کرده‌اند ولی تا جایی که من اطلاع دارم، می‌خواهند یک‌طرفه اجرا کنند و از رودررویی و مناظره با اصولگرایان واهمه دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.