قدس آنلاین – رها واعظی: میتسوبیشی با ورود به دنیای توسعه ی هولوگرام ها، در حال توسعه ی هولوگرامی مانند Aerial Display می اشد و یک گام به این عرصه نزدیک تر شده است.

میتسوبیشی در حال توسعه ی هولوگرامی برای تولید تصاویر معلق در هوا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، میتسوبیشی در حال توسعه ی صفحه نمایشی با هولوگرام تصاویر در هوا می باشد. هدف این کمپانی آماده شدن برای بازی های المپیک 2020 توکیو است.

هرچند که در این زمینه، هنوز دقیقا به اسم هولوگرام اشاره نشده است، اما شرکت میتسوبیشی توضیح داده است که این پروژه در واقع تصاویری شناور با استفاده از شکاف پرتوها و تقسیم نور به اشعه های مجزا و انعکاس اشعه ها می باشد. این سیستم پرتوهای تقسیم شده را تبدیل به 56 تصاویر مورب می کند.

نور نشات گرفته شده از صفحه نمایش بر روی زمین قرار می گیرد. شکاف پرتوهای تولید شده حدود یک متر دورتر از کاربر قرار می گیرد و ورقی که برای یکپارچه سازی تصویر با سیستم عامل قرار گرفته است، با کمک بازتاب نور و تقسیم شکاف های نور، تصویری معلق در هوا ایجاد می کند. کاربر می تواند دست خود را در این تصویر فرو ببرد و یا از وسط تصویر ایجاد شده، عبور کند. این تصویر مانند روح های دیده شده در فیلم های سینمایی تخیلی می باشد.

با این حال میتسوبیشی توضیح می دهد که افراد ممکن است برای مشاهده ی تصاویر شناور در هوا، کمی با دشواری روبه رو شوند و نیاز به تمرکز داشته باشند، زیرا هنوز چشم انسان به دیدن تصاویر هوایی بدون نشانه های فیزیکی عادت ندارد و پیش از این شرکت ها همواره از نشانه های بصری بر روی دیوار و یا تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرده اند.

میتسوبیشی معتقد است که این تکنولوژی می تواند به زودی در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار گیرد و احتمالا نخستین استفاده از آن نیز در بازی های المپیک 2020 باشد.

کمپانی میتسوبیشی این پروژه را روشی برای برقراری ارتباطی بهتر از راه دور با مردم عنوان کرد. این کمپانی همچنین اعلام کرد که انتظار دارد در سال های نخست ارائه ی این پروژه، مردم کمی با دیدن آن دچار مشکل شوند و برای جا افتادن این روش ارتباطی نیاز به چندین سال مداومت وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.