۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 351836

قدس آنلاین – رها واعظی: Virgin Galactic یک کشتی فضاپیما می باشد که به تازگی رونمایی شده است.

Virgin Galactic مردم را به فضا خواهد فرستاد

به گزارش گروه دانش و فناوی قدس آنلاین، Virgin Galactic یک کشتی فضاپیما می باشد که به تازگی به نمایش درآمده است. این کشتی فضاپیما قرار است به زودی مردم را به فضا ببرد.

Virgin Galactic دارای دو بال پهن می باشد، این دو بال از عقب صاف دیده می شوند. بدنه ی این کشتی فضایی بیش تر شبیه به یک جت شخصی می باشد.

برای ساخت Virgin Galactic از ترکیب هنر و صنعت استفاده شده است و در آن برای خلبان یک سیستم جداگانه در نظر گرفته شده است. در سیستم خلبانی این کشتی فضاپیما، اگر خلبان دچار آسیب شود، سیستم به صورت اتوماتیک به مسیر خود ادامه خواهد داد و نیازی به خلبان نخواهد داشت.

این فضاپیما همچنین دارای یک سیستم هوشمند برای کاهش خطاهای انسانی می باشد و در خرابی های سیستمی به انسان هشدارهای لازم را خواهد داد.

رونمایی از Virgin Galactic، آغاز فصل جدیدی از برنامه ی آزمایشی این فضاپیما می باشد و نشان می دهد که برنامه ی سفر به فضا، دور نیست.

مونتاژ این فضاپیما ابتدا در زمین آزمایش می شود و سپس برای پرواز آزاد به ارتفاع 14 کیلومتری از سطح زمین ارسال خواهد شد و برای آزمایش نهایی به ارتفاع 31 کیلومتری از سطح زمین ارسال خواهد شد و بالاتر از 99 درصد از اتمسفر جو زمین خواهد بود.

این فضاپیما تا 80 کیلومتر بالاتر از سطح زمین کار خواهد کرد و اگر همه ی برنامه های ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده ی آمریکا به درستی پیش رود، تا 100 کیلومتر بالاتر از سطح زمین نیز قابل استفاده خواهد بود.

به گفته ی فدراسیون بین المللی هوانوردی، کسانی که قصد سفر با این کشتی فضاپیما را دارند، باید فضانورد باشند.

شرکت سازنده ی این کشتی فضاپیما، هنوز اعلام نکرده است که آیا گردشگران نیز قادر به سفر با این سیستم پروازی و تهیه ی بلیت آن خواهند بود یا خیر.

Virgin Galactic برای سفر غیرنظامیان به فضا طراحی شده است و شرکت های خصوصی برای توسعه ی فضاپیما بر روی آن کار کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.