قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت همه مدیران اجرایی استان از بخش فرهنگ و هنر، گفت: هر چه در حوزه فرهنگ کار شود بازهم جای کار وجود دارد.

هرچه در حوزه فرهنگ کار شود جا دارد/ همه مدیران از بخش فرهنگ حمایت کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده در نوزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به گزارش پیشرفت سند تدبیر توسعه در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: توسعه پایدار تنها توسعه فضاهای فیزیکی نیست و تا زمانی که انسان‌ها از نظر فرهنگی و رفتاری توسعه نیابند توسعه واقعی اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان این که توسعه به روش غربی از اهداف انقلاب اسلامی نیست، افزود: هدف انقلاب اسلامی تربیت انسان‌های متناسب با آرمان‌های متعالی اسلام و فرهنگ بومی ایرانی است.
جبارزاده با بیان این که متاسفانه با گذشت زمان فرهنگ بومی و باورهای سنتی به فراموشی می‌رود، افزود: توجه به حوزه فرهنگ و احیای آداب و رسوم ملی و مذهبی در کنار توسعه عمرانی و فیزیکی ضروری است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که بودجه استان محدود است، گفت: با این حال باید توجه ویژه‌ای به بخش فرهنگ شود و همه مدیران باید از این بخش حمایت کنند.
وی میزان پیشرفت اجرای سند تدبیر توسعه در حوزه فرهنگ و هنر را خوب و قابل قبول دانست و در عین حال گفت: کارهای فرهنگی مستمر است و نباید به ایام خاصی محدود شود.
جبارزاده با اشاره به افزایش چشمگیر در صدور مجوز چاپ کتاب و ایجاد پایگاه‌های خبری در استان، گفت: خوشبختانه از رکود در بخش فرهنگ خارج شده‌ایم و باید تلاش کنیم در کنار توسعه کمی شاخص‌های فرهنگی، از نظر کیفی نیز این شاخص‌ها را ارتقا دهیم.
وی با بیان این که در دو سال اخیر هیچ موردی از شکایت مدیران دولتی از رسانه‌ها گزارش نشده است، افزود: سیاست ما حمایت از نشر آزاد اخبار با رعایت خطوط قرمز و چارچوب‌های قانونی است.
جبارزاده همچنین بهره‌وری در هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها، استفاده از آثار هنری و صنایع دستی استان به عنوان جایزه در مراسم‌های مختلف و تجلیل از هنرمندان شاخص را مورد تاکید قرار داد.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست که به دنبال گزارش پیشرفت سند تدبیر توسعه شهرستان مرند ایراد کرد، گفت: پیگیری‌های لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مرند و حل مشکلات اراضی دولتی روستای قرمزی قشلاق انجام شود.
جبارزاده همچنین بر اجرای پروژه تامین آب مورد نیاز دشت مرند از رود ارس تاکید کرد و گفت: تا کنون بالای 100 میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار کرده‌ایم تا جمعیت 500 هزار نفری مرند از این آب بهره‌مند شوند.
وی در خصوص انتخابات هفتم اسفند نیز با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه ملی و انقلابی است، گفت: همه مدیران دولتی و بخش خصوصی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب آگاهانه در این انتخابات تلاش کنند.
جبارزاده خطاب به مدیران استانی ضمن تاکید بر پرهیز از تبلیغ له یا علیه کاندیداهای انتخابات، از آنها خواست تمام امکانات لازم و مورد نیاز را تا روز رای‌گیری در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از مدیران و دست‌اندرکاران اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر، به افتتاح 2200 پروژه عمرانی با اعتبار 1400 میلیارد تومان در این ایام اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن اعتبارات محدود استان و مشکلات مالی دولت، افتتاح این پروژه‌ها اقدام ارزشمندی بود که در سایه تدابیر مسوولان اجرایی برای ارایه خدمات بیشتر به مردم انجام شد.
وی با بیان این که مدیران استان مدیریت با کمترین منابع و مدیریت بدون پول را عملی کردند، افزود: مطمئنا اجرای این پروژه‌ها و قرار دادن آنها در خدمت مردم توفیق و عبادت بزرگی است که امیدواریم مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.