مدیرمسئول هفته‌نامه «۹ دی» در یک گفت‌وگوی ویژه و متفاوت، تعابیر جالبی در توصیف چهره‌های مختلف سیاسی مثل محمود احمدی‌‌نژاد، اکبر هاشمی رفسنجانی، حسین فریدون و علی مطهری به‌کار برد.

رفسنجانی، احمدی‌نژاد، مشایی و فریدون به روایت رسایی

به‌گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی در برنامه اینترنتی «دید در شب» مقابل رضا رشیدپور نشست و به سؤالات او درباره مسائل مختلف پاسخ داد؛ بخش عمده این گفت‌وگوی صریح و جنجالی به توافق هسته‌ای و برجام اختصاص داشت که نماینده تهران در مجلس با تأکید چندباره بر قبول نداشتن توافق صورت‌گرفته از سوی دولت فعلی در عین حال گفت که به‌طور کلی مخالف توافق با غرب نیست.

از جالب‌ترین بخش های این برنامه، اظهار نظر مدیرمسئول هفته‌نامه «9 دی» درباره چهره‌های مختلف سیاسی مورد اشاره مجری «دید در شب» بود.

* مشایی جریان [فکری] نبود

رسایی در خصوص محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت و عضو هیئت رئیسه مجلس ششم توضیح داد: «یک پزشک که نون برادرش را خورده و سیاست‌مدار شده»؛ و اسفندیار رحیم مشایی مشاور عالی و رئیس دفتر رئیس جمهور سابق را نیز اینگونه توصیف کرد: «یک فردی که در مورد عملکرد و مواضعش ابهامات زیادی بود؛ خیلی هم برای من مهم نیست. من یک‌بار به او گفتم شما دلت می خواهد حرف نوی دینی بزنی اما نه استاد دیده‌اید و نه بلدید، برای همین قاطی می کنید. برای ایشان جریان قائل نیستم. جریان یک چیز بزرگ و ریشه‌دار است؛ مبانی اعتقادی ایشان را قبول ندارم».

* مطهری حریت دارد اما تحلیل نه

او درباره علی مطهری هم گفت: «مجمع‌الاضداد است. در مجلس هشتم گفتم اصلاح‌طلب‌ها وقتی می خواهند حرفی بزنند، حرف را در دهان علی مطهری تخم گذاری می کنند و جوجه‌اش در می آید که حرف‌های آنها از دهان ایشان خارج می شود. آقای مطهری یک چهره شاخص است که حریت دارد اما تحلیل ندارد؛ برای همین به در و دیوار می خورد».

* کسی که با خوردن شیر خر سیاست‌مدار شد، مایه عبرت است

نماینده مردم تهران در مجلس عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد خارج‌نشین دولت موسوم به اصلاحات را هم «مایه عبرت» معرفی کرد و گفت: خودش گفت شیر خر خوردم سیاست‌مدار شدم. یک مدیری که یک روز در یک جایگاه بوده و الآن هم در جایگاهی که 180 درجه متفاوت است».

* دلسوزی که زود عصبانی می شود

رسایی درباره مهدی کوچک زاده از نمایندگان عضو جبهه پایداری در مجلس نیز این گونه اظهار نظر کرد: «بنده ایشان را بسیار دلسوز می دانم اما خودش خودش قبول دارد که گاهی زود عصبانی می شود».

* ظریف؛ دروازه‌بانِ ناکارآمد

وی در پاسخ به سؤال مجری «دید در شب»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را «همان دروازه‌بانی» توصیف کرد که «یک‌چهارم دروازه‌اش را محکم می‌ گیرد و بقیه را آزاد می گذارد که هر کس خواست گل بزند».

* صرّافِ عکاسِ رئیس جمهور!

مدیرمسئول هفته‌نامه «9 دی» درباره حسین فریدون برادر و دستیار ویژه حسن روحانی رئیس جمهور نیز اظهار داشت: برادر محترم رئیس جمهور که در تمام جلسات باربط و بی ربط حضور دارند و از رئیس جمهور عکاسی می کنند؛ من کار دیگری از ایشان ندیدم.البته در کار ارز و اینها هم هستند که صرافی ایشان هم مجوّز ندارد؛ اگر می شنوند، زودتر مجوّز را بگیرند چون مجلس در حال پیگیری است. ایشان چه لزومی دارد در جلسه خبرگان باشد یا چه جایگاهی دارد در جلسه هیأت دولت شرکت کند؟».

* احمدی‌نژاد اصلا با روحانی قابل قیاس نیست

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق، دیگر نامی بود که رشیدپور مطرح و از رسایی درخواست کرد نظرش را درباره او ارائه کند که وی پاسخ داد: «مثل همه رؤسای جمهور، محاسن و معایبی داشتند که محاسنشان بیش از معایب‌شان بود. اصلا با آقای روحانی قابل مقایسه نیست؛ آقای روحانی را می شود با هاشمی و خاتمی مقایسه کرد. احمدی نژاد 92 را متفاوت با احمدی نژاد 84 می دانم. من به همه حمایت‌هایم از احمدی نژاد افتخار می کنم چون بر اساس  مبنا و اصول بود؛ به همه نقدها و انتقادهایم هم همینطور».

* او را می بینم یاد "زبیر" می‌افتم!

رسایی درباره اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس دولت سازندگی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اظهار داشت: «ایشان را نمی شود یک‌کاسه تحلیل کرد. آقای هاشمی قبل از انقلاب در زندان و شکنجه و شورای انقلاب و...، الآن او را می بینم یاد تاریخ اسلام و "زبیر" می افتم؛ کسی که سیف‌الاسلام تلقی می شد و جایگاه داشت. جزو 10 نفری بود که وقتی کسانی در سقیفه برای جانشین پیامبر تصمیم می گرفتند، او هم بود. مثل طلحه، سلمان، مقداد، اباذر و زبیر. حتی روایت داریم که زبیر دست به شمشیر برد و گفت علی! اگر اجازه بدهی به جنگ با کسانی می روم که خلافت تو را قبول ندارند. زبیر ادعای اینکه من در رهبر کردن علی نقش داشتم را هم داشت».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    یکی نیست بهش بگه توخودت اگه درست بودی چراردصلاحیت شدی
  • اریا IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    البته بعید میدانم این سایت قدس نظمردم را انتشار دهد ولی اقای رسایی ما مردم هم وقتی شمارا میبینین یاد ابوموسی اشعری برایمان زنده میشود یک ادم مسلمان قران خوان ولی خوب ابوموسی اشعری بود دیگر