بر اساس آمار ثبت احوال و مرکز آمار، حدود ۵۵ میلیون نفر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که سه میلیون نفر رأی‌اولی هستند.

رصد تازه‌ترین اخبار انتخاباتی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه "وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و بیش از یک میلیون نفر کارگزار در حوزه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است"، خاطرنشان کرد: همه تعرفه‌ها و صندوق‌ها به مراکز و حوزه‌ها فرستاده شده‌اند. ما برای هر شعبه یک بازرس در نظر گرفته‌ایم.

تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در تبلیغات انتخابات

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای از همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هواداران آن‌ها خواست در عین حفظ تحرک و جنب و جوش در فضای تبلیغات و رقابت‌های قانونمند و گرم انتخاباتی پیوند ناگسستنی خود با ذریه خاتم المرسلین را حفظ و از برکات و فیوضات این محبت توحیدی بهره‌مند گردند.

همه مردم نسبت به انتخابات احساس مسئولیت کنند

آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید، انتخابات را مانور قدرت انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و از آحاد ملت درخواست کرد با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد شایسته، عزت و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشند.

دعوت مجمع نمایندگان طلاب حوزه از مردم برای شرکت در انتخابات

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از امت حزب‌الله جهت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

دعوت مصطفی معین برای مشارکت در انتخابات 7 اسفند

مصطفی معین فعال سیاسی اصلاح طلب در پیامی از عموم مردم برای مشارکت در انتخابات 7 اسفند دعوت کرد.

دعوت اعضای لیست یاران اعتدال و امید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

روابط عمومی ستاد مردمی لیست یاران اعتدال و امید در اطلاعیه‌ای از عموم مردم و طیف های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند دعوت کرد.

انصراف کاندیدای حزب اراده ملت ایران به نفع لیست واحد اصلاح‌طلبان

حزب اراده ملت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از انصراف کاندیدای این حزب به نفع لیست واحد اصلاح‌طلبان خبر داد.

بیانیه جمعیت ایثارگران درباره فهرست واحد اصولگرایان

جمعیت ایثارگران درباره فهرست واحد اصولگرایان بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد که به تمامی افراد حاضر در لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان و ائتلاف معتمدین انقلابی اصولگرا رای می­‌دهیم.

لیست نهایی مستقلین و اعتدالگرایان برای «مجلس» و «خبرگان» نهایی شد

قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جمعیت مستقلین ایران اسلامی اظهار کرد: پس از گذشت چند روز، علی رغم اینکه منتظر تایید صلاحیت آقایان اشرفی اصفهانی، اشرافی، مهرعلیزاده، حق شناس و نیز اینجانب بودیم اما نهایتا تغییری حاصل نشد و در نتیجه لیست نهایی ما برای انتخابات مجلس با شعار "عقلانیت، اعتدال، کارآمدی" و در سه بخش نهایی شد.

لیست انتخاباتی یاران اعتدال و امید در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی

لیست نامزدهای انتخاباتی یاران اعتدال و امید برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این آدرس قابل مشاهده است.

مردم تهران هفتم اسفند مسافرت نروند

محمدرضا عارف از کاندیداهای اصلاح‌طلب از مردم تهران خواست از رفتن به سفر در هفتم اسفند اجتناب کنند و به لیست 30+16 رای دهند.

گام دوم را هفتم اسفند بر می‌داریم

نشست هم اندیشی کاندیداهای زن ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان با مجمع مدیران رسانه‌ای به میزبانی کمیته بانوان حزب اعتدال و توسعه برگزار شد.

انگیزه‌های انتشار لیست صدای ملت

علی مطهری گفت: فهرست انتخاباتی صدای ملت به دنبال جبران نقاط ضعف هر دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی است چرا که معتقدیم اصولگرایان به مساله حقوق شهروندی و آزادی بیان توجه لازم را ندارند واز جهتی هم اصلاح طلبان درمورد مسائل فرهنگی نقاط ضعف جدی دارند.

چون اختلاف‌نظر داشتیم ائتلاف کردیم

غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اصولگرایان به وحدت رسیده‌اند، گفت:‌ در فهرست اصولگرایان از طیف مختلف‌های اصولگرایی وجود دارند و چون ما اختلاف نظر داشتیم ائتلاف کردیم.

اعتدالگرایان پیروز انتخابات خواهند بود

اسماعیل شجاعی رئیس ستاد مرکزی انتخابات حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد که اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را در چارچوب اعتدال می‌پسندیم.

وی با بیان اینکه تفکر اعتدالی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با حمایت مردم رو به رو شد، همچنان مورد اقبال مردم است، گفت: اعتدالگرایان با فاصله چشمگیری پیروز انتخابات مجلس دهم خواهند بود؛ چرا که مردم ما از افراط و تفریط اصولگرایان و اصلاح طلبان خسته شده‌اند.

آخرین تغییرات در لیست کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان

بهروز مهدوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: پس از گذشت چهار روز از آغاز تبلیغات کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شش نفر انصراف خود را جهت حضور در این انتخابات اعلام کردند.

وی گفت: در حال حاضر آمار نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، پس از اعلام انصرافی‌ها و نیز تغییر حوزه انتخابیه برخی داوطلبان، به 101 نفر رسید.

آخرین جزییات انصرافی‌ها و تاییدصلاحیت‌ها در گفت‌وگو با رییس ستاد انتخابات خوزستان

فرج‌الله خبیر رییس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت 5 کاندیدای دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اهواز، ایذه، خرمشهر، دزفول و آبادان خبر داد.

وی، با اشاره به آمار جدید تاییدصلاحیت‌شدگان و تعداد کاندیداهای انصرافی استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: 5 کاندیدای دیگر به تعداد کاندیداهای تاییدصلاحیت شده در شهرهای اهواز، ایذه، خرمشهر، دزفول و آبادان افزوده‌ شده است.

تعداد کاندیداهای انصرافی ایلام به 6 نفر رسید

عبادالله باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از انصراف یک نفر از کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول خبر داد.

وی اظهار کرد: امروز آقای «روح‌الله محمدزاده» از حوزه انتخابیه‌ ایلام انصراف خود را از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد.

انصراف ۵۵ کاندیدا از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی

امیر پور مهدی سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از انصراف 55 نفر از کاندیداها از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی تا پایان وقت اداری یک اسفند ماه در تمام شعب انتخابی خراسان رضوی خبر داد.

وی گفت: از این تعداد 43 نفر مرد و 12 نامزد زن هستند.

2 تغییر در تعداد کاندیداهای مجلس در مازندران

مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری مازندران گفت: یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف و یک کاندیدای دیگر از تهران به مازندران منتقل شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف داد.

انصراف 3کاندیدای اصولگرای شیروان

احمدنیا عضو شورای همگرایی اصولگرایان خراسان‌شمالی از انصراف سه کاندیدای اصولگرای شیروان به حمایت از کاندیدای مورد حمایت این شورا در این حوزه انتخابیه خبر داد.

وی افزود: محمد صانعی، احمد واعظ گلیانی و علی اصغر قائمی افرادی بودند که انصراف خود را اعلام کرده اند.

انصراف 8 نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس در کرمان

حمید ذکااسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: 120 هزار و 173 رای اولی در استان کرمان می‌توانند در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 شرکت کنند.

وی اظهار کرد: 8 نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از 28 بهمن ماه تا امروز دوم اسفند ماه 94 انصراف داده اند و تا امروز 136 نفر در حال رقابت برای کسب 10 کرسی مجلس هستند.

بصیرت به انتخاب آگاهانه کمک می‌کند

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقش بصیرت در زندگی و انتخابات آتی عنوان کرد: بصیرت نقش مهمی در انتخابات آگاهانه دارد.

گزارش 50 پرونده تخلف انتخاباتی آماده ارسال به شورای نگهبان است

محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اقدامات دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی باید هم افزایی ایجاد کند و هم پوشانی داشته باشد. فعالیت قضایی در این زمینه به تنهایی کافی نیست و باید دستگاه‌های نظارتی از ابزارهایی که دارند استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در مورد اعلام تخلفات انتخاباتی در موعد مقرر تاکنون تخلفی منتهی به تشکیل پرونده در دادگاه‌های جزایی اعلام نشده است.

تشکیل ستاد تبلیغاتی بدون اعلام نام و نشانی به فرمانداری‌ها ممنوع است

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: تشکیل ستاد تبلیغاتی کاندیداها بدون اعلام نام و نشانی ستاد به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ممنوع است.

وی عنوان کرد: انجام هرگونه تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیما، تریبون های نماز جمعه و استفاده از امکانات نهادهایی که از بودجه عمومی و دولتی استفاده می کنند جهت تبلیغات کاندیداها ممنوع است.

قرارگاه مقابله با انتخابات توسط دشمن تشکیل شده است

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: انتخابات پرشور و با حضور حداکثری می تواند نظام جمهوری اسلامی را در دنیا تقویت کند.

وی گفت: امروز حضور در انتخابات و انتخاب یک نماینده اصلح که مقام معظم رهبری برای تهران اشاره نمودند این بود که به لیست رأی بدهیم نه به فرد، چون ممکن است بخواهیم یک فرد را انتخاب کنیم و یک لیست از دست برو، ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم تکلیفمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

قهر با صندوق رأی راه حل مشکلات نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی اظهار کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه نسبت به گذشتگانی است که باید دین آنها را ادا کنیم و زحماتشان را پاس بداریم تا از این طریق اجازه ندهیم انقلاب و ارزش‌هایی همچون دین داری، مردمسالاری، ظلم ستیزی، حق مداری، صداقت، اعتلای نام اسلام و ایران و... که آنها برایش تلاش کردند، به تعبیر امام به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی تأکید کرد: شرکت در انتخابات ادای دین نسبت به امام و شهدا است.

هر رای بیشتر که به صندوق ریخته شود در اقتدار کشور موثر است

محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، هفتم اسفند ماه را روزی مهم برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌ها و کاندیداها را تنها باید با معیار حق سنجید و انتخاب کرد.

در صورت نبود مردم در صحنه نفوذ صورت می‌گیرد

احمد کریمی اصفهانی دبیر کل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد که وقتی مردم در صحنه نباشند نفوذ بیگانگان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، یادآور شد: تجربه ثابت کرده هر زمان حضور گسترده مردم را در تصمیمات و در انتخابات و روزهای ملی داشته باشیم به همان نسبت به اهدافی که داریم نزدیکتر خواهیم شد.

با اجرای درست قانون انتخابات، بسیاری از مشکلات حل می‌شود

عبدالعلی میرکوهی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: با اجرای درست قوانین از جمله قانون انتخابات و رعایت آن بسیاری از مشکلات مربوط در این زمینه حل می‌شود.

وی افزود: در بحث تبلیغات انتخاباتی در جاهایی که قانون ایراد داشته، اصلاح شده و به نظرم اگر قانون به نحو درست اجرا و در جامعه رعایت شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود.

شورای تامین استان با تخلفات انتخاباتی برخورد کند

نبی‌الله احمدی نماینده مردم داراب در مجلس نهم خواستار برخورد با برنامه و قوی ناظران و برگزارکنندگان انتخابات هفتم اسفند ماه با تخلفات کاندیداها و هواداران آنان شد و افزود: اگر شورای تامین استان بخواهد، می‌تواند با برخی تخلفات برخورد کند.

وی گفت: کاندیداها و هواداران باید در چارچوب قانون از اقدامات غیراخلاقی و ضد تبلیغی بر علیه رقبا به شدت پرهیز کنند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: برخورد کاندیداها و هواداران با رقبا باید محترمانه و به دور از تهمت و توهین باشد تا مجلس دهم و خبرنگار پنجم محل حضور شایستگان باشد.

تاکید مره‌صدق بر لزوم رعایت اعتدال در تبلیغات انتخاباتی

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی بر رعایت اعتدال در امر تبلیغات انتخابات از سوی کاندیداها تاکید کرد و گفت: کاندیداها از وعده‌هایی که فراتر از حد مجلس است پرهیز کنند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین مساله‌ای که در تبلیغات باید مطرح شود، رعایت اخلاق انتخاباتی است، گفت: کاندیداها باید از تخریب شخصیت یکدیگر خودداری کرده و ارزش‌ها و شئونات افراد را در نظر بگیرند و از وارد شدن به زندگی شخصی افراد اجتناب کنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات به افزایش اقتدار نظام می انجامد

نورالله حیدری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حضور مردم در صحنه و حمایت از حاکمیت و مشارکت حداکثری آن‌ها در انتخابات نشان دهنده علاقه مردم به حاکمیتشان است. یعنی هر چه مشارکت مردم بالاتر باشد، به معنای پذیرش و قبول حاکمیت، انقلاب و نظام است.

وی گفت: حضور و حمایت مردم از حاکمیت به افزایش اقتدار نظام در عرصه جهانی و منطقه‌ای می‌انجامد.

برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پارامترهای اخلاقی رعایت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام دلیر مدرس فلسفه عالی و عرفان در حوزه علمیه قم گفت: کاندیدایی که فقر اخلاقی دارد برای ملت هیچ فایده‌ای ندارد. پس رعایت اخلاق برای همگان و به خصوص کاندیداهای انتخابات بسیار مهم است.

وجود خلاء قانونی در خصوص هزینه‌کردهای انتخاباتی

حجت الاسلام و المسلمین نوری رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌ شمالی گفت: خلاء قانونی در خصوص هزینه‌کردهای انتخاباتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: قانونی در این خصوص نوشته شده اما به عمد یا سهو، به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.