پایبندی به اخلاق، مهم‌ترین دغدغه مردم در آستانه انتخابات

جمهوری اسلامی ایران نسبت به عمر پربرکت خود، انتخابات پرشکوهی را برگزار کرده و نکته بارز و حایز اهمیت این انتخابات، مشارکت پویا و حداکثری مردم  بوده است.
اسفند به عنوان آخرین ماه سال «همدلی و همزبانی»، بدون تردید جلوه ای از مردم سالاری دینی و مشارکت جمعی در راستای اعتلا و شکوفایی استان  خواهد بود.
اما یکی از دغدغه‌های همیشگی  مردم و مسؤولان رعایت  اخلاق در عرصه انتخابات  بوده، به گونه‌ای که عدم التزام به اخلاق، هزینه‌های زیادی را متوجه مردم و نظام کرده است و ارتباط دادن بین اخلاق و سیاست تا حدودی پیچیده شده است. در روزهای پیش رو، شعارهای فراوانی از سوی نامزدها و حامیانشان در سطح استان مطرح خواهد شد و شاهد روش‌های متنوعی در این عرصه خواهیم بود، اما آنچه همگان در ارایه این شعارها باید رعایت نمایند رعایت ادب و اخلاق در مطرح کردن خود، به دور از توهین  و تهمت نسبت به دیگران است، زیرا رشد و بالندگی نیازمند اهانت و تخریب دیگران نیست، از این رو بایسته است افراد از سر شعور و اخلاق در محضر مردم حاضر شوند و با پایبندی به اصول نظام، به رصد دیدگاه و نظریات خودشان بپردازند و فضای همدلی و حضور مردم  در جشن ملی ۲۲بهمن را حفظ و اعتلا ببخشند.
بدون تردید مردم استان ناظرانی دلسوز هستند و با اندیشه و تدبیر، شعارها و رویه‌های افراد را در انتخابات پیش رو  بررسی  و بازخوانی نموده و آن‌ها را واقعیت سنجی می‌کنند. زیرا مجلس شورای اسلامی برای استحکام پایه‌های خود و رسیدن به هدف اصلی  یعنی قانونگذاری، نیازمند انتخاب افرادی برخوردار از علم، اخلاق، کارآمدی و صادق است. انتخابات به منزله تزریق انرژی و هوای تازه در روح ملت و کشور است، بنابراین این هوای تازه از ابتدا نباید با اهانت به دیگران و نبود واقع بینی آلوده گردد، زیرا شعارهای غیرواقعی و دور از دسترس سبب تشویش و تردید بین مردم شده و افق‌های حقیقی نظام اجتماعی را تیره خواهد کرد. ازطرفی رقابت سالم، مفید و برخوردار از اخلاق محوری، سبب تحول‌گرایی در انتخابات گشته، شور و شوق را در سراسر استان متبلور نموده و امید دشمنان را به یأس تبدیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.