رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مهمترین اولویت‌های این کمیسسیون برای سال ۹۵، گفت: تقریبا ۹ درصد از اصل بودجه شهرداری تهران به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص پیدا خواهد کرد.

اختصاص ۹ درصد از اصل بودجه شهرداری به فعالیت‌های فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با ایکنا،در پاسخ به این سؤال که رویکرد اصلی شورای اسلامی شهر تهران در موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای سال آتی چه خواهد بود، گفت: موضوعات مختلفی در شهر مطرح است که اگر هرکدام را مد نظر بگیریم یکی بر دیگری اولویت و اهمیت دارد.
وی افزود: شعار ما این است که می‌خواهیم شهرداری تهران را از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم، لذا اگر بخواهیم این موضوع رخ دهد قطعا باید ردیف بودجه‌ای خاصی را در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و ورزشی در نظر بگیریم و به آن توجه کنیم که ما نیز به آن توجه ویژه داریم.
ناصحی پرداختن به مسئله حقوق شهروندی و گسترش مترو را یکی از اولویت‌های شورا دانست و افزود: بحث عمران و آبادانی شهر، حمل و نقل و بحث مترو از مصادیق حقوق شهروندی است و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود. لذا ما در تنظیم بودجه، اهمیت بسیاری به ‌مسئله حمل‌ونقل عمومی و مترو اختصاص داده‌ایم؛ چراکه معتقدیم اگر بخواهیم شهری سالم، آباد، آرام، بدون دود و با هوای سالم داشته باشیم داشته باشیم باید به این مهم توجه ویژه نشان دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تصمیم گرفته‌ایم از کمیسیون بودجه و سایر کمیسیون‌هایی که سهمی در موضوع حمل و نقل دارند بخشی از سهم خودشان را به مترو کمک کنند. خودمان هم از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بخشی از بودجه فرهنگی را به این موضوع اختصاص دادیم.
وی با اشاره به مهمترین اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در سال آینده، گفت: در رابطه با موضوعات فرهنگی بحث عفاف و حجاب جز مهمترین موضوعات در سال آینده خواهد بود، همچنین بحث حقوق شهروندی از اقدامات مهمی است که پیگری خواهیم کرد‌. موضوع ورزش و اوقات فراغت و همچنین بافت‌های فرسوده را هم مورد توجه قرار خواهیم داد.
ناصحی با اشاره به اینکه امیدواریم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بتوانیم تصمیم درست و جدی را داشته باشیم گفت: تقریبا 9 درصد از اصل بودجه شهرداری تهران به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص پیدا خواهد کرد. البته ما در موضوع فرهنگ درخواست بیش از این را داشتیم که امیدواریم با تبصره‌هایی که وجود دارد بودجه فرهنگی و اجتماعی را جبران کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.