قدس آنلاین: شورای اداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان به ریاست عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و حضورحجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان ، مدیران ستادی و روسای ادارات راه وشهرسازی شهرستانهای اصفهان برگزار شد.

ایمنی راه اولین هدف در حمل ونقل است / اصفهان الگو در زمینه ایمنی راه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور به همراه قربانی مدیرکل دفتر ایمنی راه وحریم و اکبری معاون ابنیه فنی اداره کل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ضمن بازدید از پروژه های راهسازی وراهداری استان در شورای اداری این اداره کل حضور یافتند .

عبدالهاشم حسن نیا گفت : با گسترش زیرساختها در اصفهان و با پتانسیل قویی که وجود دارد لازم است از امکانات موجود بیشترین استفاده درجهت ایجاد ایمنی در محورهای استان انجام پذیرد .

وی ایمنی راه را اولین هدف در حمل ونقل دانست وگفت: اصفهان همواره به عنوان الگویی در ارائه طرحهای نوین در حوزه راهسازی وراهداری و در زمینه رعایت اصول ایمنی در جاده به عنوان یک الگو در کشور مطرح است .

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور اذعان داشت: با وجود مشکلات متعدد در حوزه راهداری و نبود امکانات مکفی لازم است تا مدیران برای حل مشکلات گام برداشته وتا حد توان تمامی مسایل مربوط به حوزه راهسازی وراهداری را مرتفع نمایند.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در مرکز و به عنوان چهارراه حمل ونقل کشور بیشترین حجم بار ومسافر را به خود اختصاص داده که درراستای نگهداری و تعمیر ومرمت وایمنی شبکه 11500 کیلومتری این استان ،اعتبارات ویژه ای مورد نیاز است .

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان اصفهان در حوزه راه ، مسکن وشهرسازی استان اصفهان را با توجه به حجم بالای ترافیک در محورهای شریانی آبستن حوادث ناگواری دانست واظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در اینخصوص و با رفع نقاط پرتصادف و انجام اقدامات ایمنی امید است با همکاری وهمیاری رانندگان شاهد کاهش تصادفات در استان باشیم .

قربانی مدیرکل دفتر ایمنی راه وحریم سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای نیز در ادامه با ارائه گزارشی وضعیت راههای کشور را به لحاظ ایمنی مورد بررسی قرار داد و گفت : در خطر ریسک نهفته است و به همین جهت می طلبد تا نسبت به ایمنی راهها اقدامات بهتری انجام پذیرد .

وی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا را اصلاح شیب شیروانی ، ایمن سازی سر حفاظ ها و موانع ، ایمن سازی ناحیه انتقالی پلها، ایمن سازی موانع ثابت حاشیه راهها ، نصب حفاظ مناسب برای میانه ها و نواحی پرتگاهی، نصب ضربه گیر در محل حفاظها وگاردریلها و جلوگیری از دسترسی های پرخطر به مسیرهای اصلی نام برد و گفت: در حوزه بخشندگی راهها اصلاح شیب شیروانی پرارزش ترین کار است و تا 90 درصد ارزش ایمنی جاده ها را بالا می برد .

اکبری معاون ابنیه فنی اداره کل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای نیز در ادامه اظهار داشت: اصفهان در ارائه طرح های نوآوری در این حوزه سرآمد بوده و همواره به عنوان الگو در ارائه طرحهایی مانند: آسفالت پلیمری، پلنت امولسیون، آسفالت سرباره ای و ... پیشتاز بوده و می طلبد در این راستا  دانش فنی افراد درحوزه های فنی جدیدتر و به روز گردد و شاهد طرحای جدیدی از سوی کارشناسان این حوزه باشیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.