سفیر دانمارک در ایران گفت: مهم‌ترین روابط تجاری که بین دانمارک و استان زنجان می‌تواند مورد توجه جدی فعالان اقتصادی و مسئولان ذی‌ربط دو طرف قرار گیرد گسترش همکاری در بخش کشاورزی و زراعت است.

 همکاری‌های دو جانبه دانمارک و استان زنجان در بخش کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،دنی عنان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از سفر دو روزه خود به استان زنجان اظهار داشت: حضور من در استان زنجان فرصتی برای افزایش تبادلات تجاری دو جانبه است چرا که قبل از حضور در این استان اطلاعات ناقصی داشتم اما با سفر به زنجان میزان آشنایی من با این استان کامل شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین روابط تجاری که بین دانمارک و استان زنجان می‌تواند مورد توجه جدی فعالان اقتصادی و مسئولان ذی‌ربط دو طرف قرار گیرد گسترش همکاری در بخش کشاورزی و زراعت است.

سفیر دانمارک در ایران با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته از دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان هم گفت: در این بازدید با توانمندی‌های شایسته تقدیر دست‌اندکاران مرکز رشد دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان آشنا شدم و جالب است که بگویم در سفر دو روزه خود به زنجان متوجه شدم که این استان از سوی دولت ایران به عنوان قطب برق، الکترونیک و IT اعلام شده است.

وی ضمن تاکید بر گسترش روابط نزدیک دو جانبه دانمارک با ایران افزود: روابط تجاری دانمارک با استان زنجان در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی افزایش یابد.

عنان با اشاره به لغو تحریم‌های غرب علیه ایران ابراز کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری با فرهنگ و تمدن تاریخی بوده و دارای مردمی خونگرم است تضمین می‌کنم که در آینده گردشگران خارجی از جمله دانمارکی به این کشور سفر کنند.

وی با اشاره به تکنولوژی‌های موجود در کشور دانمارک و توانمندی‌های متخصصان این کشور در حوزه انتقال تکنولوژی افزود: دانمارک برای انتقال تکنولوژی به منظور فرآوری محصولات کشاورزی زنجان اعلام آمادگی می‌کند.

سفیر دانمارک در ایران ضمن تاکید بر افزایش روابط دانمارک و ایران در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در سفر وزیرامورخارجه دانمارک به ایران که در ژانویه انجام گرفت توافقنامه همکاری با وزیر بهداشت ایران امضا شد که امیدواریم این موضوع سبب گسترش همکاری‌های دو جانبه شود.

وی با بیان اینکه در دانمارک ایرانی و ایرانی‌زاده‌های فراوانی هستند که مشغول به فعالیت‌اند تصریح کرد: معتقدم این افراد پل ارتباطی بین دانمارک و ایران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.