قدس آنلاین/آمنه مستقیمی : اینکه افرادی با شعارهای پررنگ و لعاب و از طریق رأی مردم سِمَت بگیرند اما بعد از نشستن بر کرسی مسؤولیت، شعارهایشان را فراموش کنند و در پی عمل کردن به وعده ها نباشند، خسارتی بزرگ برای کشور است؛ باید توجه داشت انقلاب اسلامی با مجاهدت‏های بسیار به بار نشست و دگرگونی‏های متعددی را رقم زد و سرنوشت مردم را از طریق انتخابات به دست خود آنها سپرد.

نامزدها اخلاق را از رفتار سیاسی خود خط نزنند

سردار‏یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب به خبرنگار قدس گفت: یکی از موضوعات مهم به ویژه در انتخابات پیش رو آن است که مردم با تحقیق، دقت و مطالعه به کسانی رأی دهند که سابقه و پیشینه شان اثبات کند آنها اهل شعار دادن نیستند بلکه به آنچه می گویند وفادارند و قادر هستند شعارهایشان را در میدان عمل پیاده کنند. وی عدم هماهنگی شعارها با عمل را از عوامل زمینه ساز دلسردی جامعه به مرور زمان معرفی کرده و افزود: لذا کسانی که خود را نامزد تصدی مسؤولیت ها معرفی می کنند باید ویژگی هایی داشته باشند از جمله آنکه اهل صدق و راستگویی باشند که از مختصات این صداقت، دادن وعده‏هایی است که فرد می تواند آنها را عملی کند. بنابر گفته جوانی اگر قرار است به نامزدی برای ورود به مجلس شورای اسلامی رأی داده شود مردم باید صلاحیت، توانایی و اختیارات او در قانون اساسی را بسنجند تا احتمال عملی شدن شعارها مشخص شود. چراکه مهمترین وظیفه نمایندگان، قانونگذاری در سطح ملی و نظارت بر اجرای این قوانین و نیز ورود به حوزه هایی است که قانون اساسی آنها را مجاز می شمارد.
وی با تأکید بر لزوم توجه نامزدها به آثار سوء بدقولی و عدم عمل نکردن به شعارها و وعده ها تصریح کرد: براساس
آموزه‏های دینی، نجات یافته کسی است که قول و عملش یکی باشد وگرنه هلاک می شود و در موضوعات سیاسی اجتماعی قطعا علاوه بر خود شخص، کشور هم آسیب می بیند.
سردار جوانی در تشریح آثار سوء ناهماهنگی قول و عمل نامزدها بر کاهش انگیزه و دلسردی مردم گفت: چنین رفتاری آسیب‏های جدی دارد، مردم در نتیجه چنین رفتارهایی دلسرد می شوند کما اینکه امروز هم گلایه‏ها و
بی انگیزگی‏هایی را دارند و می گویند فلانی وعده داد و عمل نکرد!، لذا نباید در انتخابات به هر قیمتی درصدد کسب رأی باشیم که این اشتباهی بزرگ است، چراکه در
آموزه‏های دینی ما اصل بر همراهی اخلاق و سیاست است و باید اخلاق بر عمل سیاسی ما حاکم باشد. مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: باید صداقت در اخلاق سیاسی ما دیده شود و مراقب باشیم اگر حرف را فراتر از توانمان بزنیم اخلاق را از سیاست جدا کرده ایم!  و کسانی چنین می‏کنند که اعتقادی به خدا، دین و آخرت و حق الناس نداشته باشند و هدف برایشان وسیله را توجیه کند یعنی همان هایی که هدفشان رسیدن به پُست و سمت به هر قیمت است و حاضرند برای این مقصد حتی دروغ بگویند که دادن شعارهای فراتر از توان توسط نمایندگان نیز نوعی دروغ است که در شریعت اسلام نهی و تقبیح
می شود. جوانی تأکید کرد: در نظام اسلامی ما متقاضیان مسؤولیت ها باید از ابتدا الگو و اسوه باشند و با رعایت اخلاق انتخاباتی نشان دهند که انگیزه و قصدی جز خدمت ندارند. اگر کسی قصدش اعتلای کشور باشد، طوری عمل نمی کند که مردم دلسرد و بی اعتماد شوند. وی گفت: برخوردها با مردم باید خیرخواهانه و با دیده ولی نعمت و به دور از دروغ باشد.
جوانی افزود:  یکی از دلایل جاودانگی و محبوبیت امام خمینی (ره) در میان مردم صدق و هماهنگی کلام و عمل است ایشان هیچ گاه حرفی را برای رسیدن به قدرت نزدند و در پی تأمین منافع شخصی نبودند بلکه برای اعتلای مردم و کشور قیام کردند و برخوردشان با مردم صادقانه بود که این قضاوت مردم است که قول و عمل امام(ره) را یکی دیدند نه دوگانه.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.