معاون ثبت احوال استان خراسان‌رضوی از صدور دومیلیون کارت هوشمند در استان خبر داد.

۲ میلیون کارت هوشمند در خراسان‌رضوی صادر شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، جواد طاهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر پیشخوان قندهاریان اظهار داشت: سازمان ثبت احوال در اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی کار تعویض شناسنامه را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده که این طرح از سال 1389 در استان خراسان‌رضوی آغاز شده و مورد سنجش و پایش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر حدود 33دفتر پیشخوان فعال در استان کار تعویض شناسنامه را انجام می‌دهند که 22 دفتر فعال در مشهد، 2 دفتر در تربت‌حیدریه و مابقی متعلق به شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کاشمر و گناباد هستند و مردم می‌توانند ازطریق پست مدارک خود را دریافت کنند که هزینه پست درشهرستان‌ها 200 تومان ومشهد 5000 تومان است.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال خراسان‌رضوی، تأکید کرد: صدور کارت ملی هوشمند در استان از حدود دو سال پیش آغاز شده است و حدود بیست میلیون کارت تاکنون در کشور صادر شده که از این تعداد 2میلیون آن متعلق به استان خراسان‌رضوی میباشد و است و تمام کارت‌های ملی دیگر تا پایان سال 95 اعتبار دارند.

وی در مورد ثبت وقایع حیاتی، گفت: از شهروندان تقاضا داریم مهلت اعلام ولادت 15روز و وفات 10روز بوده و امیدواریم درمهلت مقرر به مراجع مربوطه مراجعه داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.