در حالی وزیر نفت عربستان مخالفت خود را با کاهش تولید اعلام کرده که قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی ۴ درصد دیگر کاهش یافت.

مخالفت عربستان با کاهش تولید قیمت نفت را ۴ درصد کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از بیزینس تایمز امروز در بازارهای جهانی به دنبال اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر اینکه میزان عرضه نفت را در بازارهای جهانی کاهش نخواهد داد و تصور نمی‌کند که به دلیل عدم اعتماد سایر اعضا دیگر کشورها هم کاهش دهند، قیمت نفت 4 درصد کاهش یافت.

علی النعیمی در حاشیه کنفرانس انرژی سراویک اعلام کرده بود اعتمادی بین کشورهای تولید کننده اوپک و غیراوپک برای کاهش عرضه نفت وجود ندارد،‌بنابراین تولید نفت را کاهش نخواهد داد.

این خبر باعث شد قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهشی دوباره داشته باشد.

این در حالی است که وزیر نفت عربستان در پاسخ به اقدام وزیر نفت ونزوئلا برای برگزاری جلسات با مسئولان نفتی کشورهای روسیه، قطر و عربستان اعلام آمادگی خود را برای همکاری، تعدیل عرضه نفت در بازارهای جهانی اعلام کرده بود.

به گفته کارشناسان در حال حاضر روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت مازاد در بازارهای جهانی وجود دارد که باعث کاهش 70 درصدی قیمت نفت طی 18 ماه گذشته شده است.

روز گذشته دبیرکل اوپک انگشت اتهام را به تولید کنندگان نفت شیل آمریکا هم نشانه رفت و گفت به زودی جلسه‌ای را با تولیدکنندگان این نوع نفت در آمریکا تشکیل خواهد داد و آنها نیز باید تولید خود را کاهش دهند.

به هرحال اکنون رقابت کاذبی بین کشورهای اوپک و غیراوپک برای سهم‌گیری بیشتر از بازار به وجود آمده و آنها در تولید نفت مسابقه می‌دهند. تولید نفت عربستان به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسیده است. روسیه هم رقمی مشابه دارد و عراق هم تولید خود را به شدت افزایش داده است و کسی حاضر به کاهش عرضه نفت نیست.

به گزارش رویترز امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 30 سنت کاهش به بشکه‌ای 32 دلار و 97 سنت رسید. نفت تگزاس آمریکا هم کاهش 50 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 31 دلار و 37 سنت معامله شد.

قیمت گاز طبیعی نفت کوره، نفت گاز و نفت سفید و بنزین هم همگی با کاهش همراه شدند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.