ثبت‌نام مدرسه‌های علمیه خواهران از ۱۵ بهمن‌ماه در گلستان آغاز شد.

 ثبت‌نام مدرسه علمیه بانوان در گلستان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام ایوب وردان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در استان گلستان از 15 بهمن‌ماه امسال آغاز و تا 15 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: در سطح استان گلستان 12 مدرسه علمیه فعالیت می‌کنند که 11 مدرسه سطح 2 و یک مدرسه سطح یک است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان تصریح کرد: مدارس سطح 2‌در شهرهای مختلف طلبه می‌پذیرند و ظرفیت آن‌ها نیز 500 نفر است.

وردان گفت: مدرسه علمیه سطح 3 نیز در گرگان 85‌طلبه می‌پذیرد که در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی به تحصیل می‌پردازند.

به گفته وی، پذیرش طلبه در مدارس سطح 2‌با مدرک دیپلم و سیکل است و فارغ‌التحصیلان این مقطع مدرک معادل کارشناسی دریافت می‌کنند، فارغ‌التحصیلان سطح 3 نیز معادل کارشناسی ارشد محسوب می‌شوند.

وردان اظهار داشت: برای پذیرش دانشجو در سطح 2‌آزمون کتبی نداریم و با شرط معدل و مصاحبه حضوری و ارزیابی فرد در توانمندی‌های مختلف پذیرش می‌شوند اما در سطح 3 آزمون کتبی و مصاحبه در نظر گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 800 نفر در سطوح 2 و 3‌در استان گلستان در حال تحصیل هستند و تاکنون یک‌هزار و 500 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که از این تعداد 300 نفر سطح 3 و یک هزار و 200 نفر سطح 2 بوده‌اند.

وردان تصریح کرد: 600‌نفر از طلبه‌های استان گلستان نیز در مراکز مختلف آموزشی، دانشگاهی و اماکن مذهبی به تبلیغ مشغول بوده و بخشی از فارغ‌التحصیلان نیز در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول به کارشده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.