آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به لزوم تبیین ارزش و جایگاه ولایت فقیه توسط طلاب گفت: اسلام در تمام ابعاد زندگی بیاناتی دارد و هیچ ابعاد زندگی نیست که اسلام از آن غافل شده باشد، ولایت فقیه مهم‌ترین رکن انقلاب است که باید مورد توجه حوزه‌های علمیه باشد.

 اهمیت و جایگاه ولایت فقیه توسط حوزه‌های علمیه برای جامعه تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رؤسای پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث اظهار داشت: در زمان غیبت کبری علمای بزرگ اسلام وظیفه و رسالت مهمی را عهده‌دار هستند که باید آثار اسلامی نظیر قرآن و حدیث را تبیین کرده و حوزه‌های علمیه را اداره کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: تعلیم و تربیت شاگردان یکی از مهم‌ترین وظایف علمای دین است که با توجه به سلیقه‌های متفاوتی که در جامعه وجود داشته این موضوع عملی نشده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) به اهمیت ولایت فقیه در جامعه بیان کرد: امام راحل در ابتدای کتاب ولایت فقیه که در حوزه علمیه نجف آن را تدریس کردند فرمودند که برخی از موضوعات مورد توجه فقهای دین نیست که باید مورد توجه باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مورد توجه اهل بیت (ع) بود فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است و امروز باید در جامعه به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به لزوم تبیین ارزش و جایگاه ولایت فقیه توسط طلاب حوزه علمیه گفت: اسلام در تمام ابعاد زندگی بیاناتی دارد و هیچ ابعاد زندگی نیست که اسلام از آن غافل شده باشد، ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب است که باید مورد توجه حوزه‌های علمیه باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تاکید اسلام بر لزوم توجه به جهاد در جامعه اسلامی افزود: از مهم‌ترین ارکان جهاد، جهاد مستضعفین و جهاد دفع فتنه و فساد و جهاد قسط و عدل است.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: باید در حوزه‌های علمیه تحول مناسبی ایجاد شود و این تحول به جامعه منتقل شده و قرآن و دین و معارف الهی در جامعه تبیین و منتشر شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: لازم است در حوزه‌های علمیه مباحثی نظیر ولایت فقیه مورد توجه باشد و تفسیر مقارن نوشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.