قدس آنلاین- لرستان: تربیت دینی و قرآنی پایه و اساس فعالیت های آموزش و پرورش در توسعه فرایند پرورشی است.

تربیت دینی اساس  توسعه فرایند پرورشی است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک فرارسیدن هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امورتربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر گفت : تربیت دینی و قرآنی پایه و اساس فعالیت های آموزش و پرورش در توسعه فرایند پرورشی است .

 گودرز کریمی فر با گرامیداشت یادو خاطره 12شهید امورتربیتی استان لرستان افزود : با تربیت قرآنی و دینی می توان دانش آموزان را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان بیمه کرد

وی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : تربیت نیمی از آموزش و پرورش است و رویکرد تربیتی را در اکثر برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش می توان به عینه مشاهده کرد .

کریمی فر تاکید کرد : هدف از تربیت دینی آن است که مربی چه در مقام معلم و چه در مقام والدین شور و شوق فطری کودک را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهد و از رهگذر ان فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازد.

وی اضافه کرد : برای آموزش دین به کودکان اولین چیزی که باید مد نظر داشت و نسبت به آن آگاهی پیدا کرد شناخت روحیات و ویژگیهای کودکان و همچنین شناخت مراحل رشد آنهاست.  کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که باید توجه داشت که وجود گرایش دینی در کودکان غیر قابل انکار است و وظیفه تعلیم و تربیت شکوفا کردن این گرایشات فطری است.

وی در پایان سخنان خود از اصول سهولت، تدریج، مداومت و استمرار، آگاهی بخشی و تفاوت های فردی به عنوان اصول حاکم برتربیت دینــی یادکرد و ابراز امیدواری کرد مربیان تربیتی بتوانند در این عرصه خطیر و پرمسئولیت تاثیر گذار باشند .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.