ساری - خبرنگار قدس آنلاین : مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری ، مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی امسال را تشریح نمود.

برای هر شهید مازندرانی یک درخت کاشته می شود

ستار بابایی با اشاره به اینکه 15 لغایت 22 اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است ، از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران باتفاق رئیس سازمان جهادکشاورزی خبر داد.

وی اضافه نمود : در استقبال از هفته منابع طبیعی و در روز 10 اسفند با همکاری آموزش و پرورش زنگ طبیعت را بصورت نمادین در یکی از مدارس آمل بصدا درمی آوریم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با بیان اینکه در 11 اسفندماه سنت الهی درختکاری با حضور NGOها و با همکاری شبکه سازمان های مردم نهاد استان در شهرستان بهشهرانجام می شود ، یادآور شد : در این روز از دو کتاب ترویجی  " ماجرای یک جنگل " و " خدمات زیست محیطی جنگل و مرتع " رونمایی خواهد شد.

بابایی از نشست خبری با رسانه های استان و ارائه عملکرد اداره کل منابع طبیعی خبر داد و گفت : در 13 اسفندماه در حمایت از شمشاد هیرکانی نشستی با جمعی از فعالان سازمان های مردم نهاد منابع طبیعی و زیست محیطی شهرستان قائم شهر خواهیم داشت.

وی روز شمار هفته منابع طبیعی را «جشن درختکاری» ، «رسانه و فرهنگ سازی» ، «جنگلبان ، حفاظت و قانون» ، «آموزش و پژوهش» ، «بسیج سازندگی و همیاران طبیعت» ، «مدیریت جامع حوزه های آبخیز» ، «آموزه های دینی و سازمان های مردم نهاد» ، «روز شهدا» و «آموزش و پژوهش و نیروی انسانی» عنوان نمود و افزود : جشن درختکاری همزمان با اولین روز هفته منابع طبیعی در پارک جنگلی لالیم برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری خاطرنشان ساخت : در 17 اسفندماه و درروز «جنگلبان ، حفاظت و قانون» جلسه ای با حضور قضات کل استان ، نیروی انتظامی ، یگان حفاظت و ثبت اسناد برگزار خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه در 18 اسفند و در روز «آموزش و پژوهش» نشست با دانشگاهیان دانشگاه ساری برگزار و یک نشست علمی نیز با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طلیعی استان خواهیم داشت.

وی یادآور شد : همایش درختکاری همیاران طبیعت با همکاری سازمان بسیج سازندگی در 19 اسفند در بابلسر برگزار خواهد شد.

بابایی به برگزاری مراسم اهدا اسناد طرح های مرتعداری و تقدیر از مرتعداران نمونه در روز 20 اسفند اشاره نمود و افزود : در این روز همایش یک روزه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و جوامع محلی در روستای " کالیکلا " برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری از حضور در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه در روز 21 اسفند خبر داد و گفت : در این روز مدیران منابع طبیعی سخنرانی می کنند و توزیع نهال صورت خواهد گرفت.

همچنین مراسم نهالکاری با حضور سازمان های مردم نهاد و روحانیون در شهرستان سوادکوه انجام خواهد شد.

بابایی بابیان اینکه در 22 اسفند ، روز شهدا ، به یاد هر شهید استان یک نهال خواهیم کاشت ، اضافه نمود : پایان برنامه های هفته منابع طبیعی ، اختتامیه جشنواره " انسان ، طبیعت ، هنر " می باشد که در 7 موضوع : نامه ای به درخت ، پیام هایی برای طبیعت ، مسابقه عکس ، شعر ، نقاشی ، انشانویسی و نمایش آیینی برگزار شده است و نفرات برتر نیز تجلیل خواهند شد.

وی سایر برنامه های جنبی هفته منابع طبیعی را حضور کارشناسان در مدارس ، تهیه و توزیع نشریه و بسته های ترویجی ، تقدیر از پیشکسوتان و نمونه های منابع طبیعی ، تقدیر از حافظان منابع طبیعی که در درگیری با متخلفین آسیب دیدند ،  برگزاری شورای حفظ حقوق بیت المال ، برپایی ایستگاه مشترک جشن عاطفه ها با همکاری کمیته امداد و برگزاری مسابقات ورزشی عنوان نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.