قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: طرح جایگزینی موتورسیکلت های برقی به صورت پایلوت تحت عنوان "فتح" با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در اصفهان اجرا می شود.

اجرای طرح"فتح" در اصفهان رقم می خورد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح جایگزینی موتورسیکلت های های برقی مابین شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری اظهارکرد: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و با هدف بهبود و ارتقا فرهنگ ترافیکی، تجاری سازی فناوری های داخلی و حفظ محیط زیست در قالب طرحی پایلوت با عنوان "فتح" این تفاهم نامه مابین معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان منعقد شد.
وی افزود: همکاری و هم افزایی به منظور جایگزینی موتورسیکلت های برقی تولید شده با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان داخلی در کشور با موتورسیکلت های بنزینی موجود و افزایش سهم تولید داخل در بخش هایی با ارزش افزوده بالا و کلیدی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ ترافیکی با معرفی محصول متناسب با جایگاه شهروند ایرانی ارتقا می یابد، تصریح کرد: حفظ محیط زیست انسانی نیز از طریق جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی با موتورسیکلت های آلاینده بنزینی و تجاری سازی فناوری شرکت های دانش بنیان داخلی به عنوان مولفه های کلیدی در اقتصاد دانش بنیان ومقاومتی انجام می شود.
جمالی نژاد با اشاره به تعهدات شهرداری در این تفاهم نامه اظهارکرد: تامین فضا و اعتبار لازم برای تجهیزات مورد نیاز ، برق رایگان شارژی به مدت دو سال از تاریخ امضای تفاهم نامه از جمله تعهدات شهرداری در این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: تامین زیرساخت های شبکه برق ایستگاهی شارژ و تعویض باطری در نقاط پرتقاضای شهر، ایجاد ممنوعیت تردد موتورسیکلت های بنزینی در محدوده های پرتردد ترافیکی از دیگر تعهدات شهرداری در این تفاهم نامه است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: همکاری با تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی از جمله در اختیار قرار دادن فضاهای مورد نیاز، بازسازی مراکز پشتیبانی خدمات پس از فروش، تامین یارانه کارمزد تسهیلات از محل اعتبار حساب های شهرداری از دستگاهها به منظور ایجاد امکان ارائه تسهیلات ارزان قیمت نیز از دیگر تعهدات شهرداری در این تفاهم نامه می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.