آخرین نشست ستاد عالی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزار شد.

نشست ستاد عالی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان رئیس ستاد عالی و اعضای ستاد برگزار شد.

براساس این گزارش ، در این نشست پیش نویس برنامه سال 95 ستاد عالی مسابقات قرآن توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین تقویم مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 95 مورد بررسی قرار گرفت.

* حسینی : شورای توسعه فعالیت های قرآنی باید از مسابقات به عنوان فعالیت تبلیغی پشتیبانی کند

در این نشست ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی ، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به عنوان دبیر ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران گفت: کمیته های مختلف ستاد عالی پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون برنامه های ستاد می توانند به کمیته طرح و برنامه ارائه کنند.

وی اضافه کرد : تدوین برنامه سالانه ستاد اقدام جدیدی است که در دوره اخیر باتوجه به برگزاری نشست ستاد بصورت هر 2 ماه یکبار و نشست شورای راهبردی به صورت هر 2 هفته یکبار بنای آن را قرار داده ایم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن نوعی فعالیت تبلیغ و ترویج قرآن در کشور محسوب می شود ، گفت : شورای توسعه فعالیت های قرآنی باید از برنامه های این ستاد حمایت و پشتیبانی کند .

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد : ستاد عالی باید در زمینه بهینه سازی هزینه کرد مسابقات قرآن توسط نهادهای دیگر نیز اقداماتی انجام دهد.

* سرابی : تدوین طرح و برنامه سالانه ستاد، ضروری و مغتنم است

سید علی سرابی ، قائم مقام شورای عالی قرآن در این نشست با اشاره به اینکه این حجم برنامه های پیشنهادی با توجه به امکانات و توان مالی ستاد عملیاتی نیست ، اظهارداشت : برنامه ها برای اجرا نیازمند اولویت بندی است و پشتیبان و تامین کننده اعتبارات ستاد باید روشن شود.

وی با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار بودجه ستاد باید کار اساسی شود ، افزود : سازمان اوقاف به عنوان رئیس و محل دبیرخانه ستاد باید بخشی از بودجه را تامین کند و دستگاههای اجرایی دیگر نیز باید در این امر مشارکت کنند زیرا بودجه منشور توسعه فعالیت های قرآنی پایدار نیست .

سرابی با ارائه پیشنهاداتی در خصوص برنامه های سال 95 ستاد گفت : بررسی راهکار های روزآمدی نحوه برگزاری مسابقات ، اصلاح هوشمندانه آئین نامه مسابقات ، دائمی کردن فعالیت کمیته بین المللی داوران و بازنویسی آئین نامه مسابقات از دیگر برنامه های ستاد در سال آتی می تواند باشد.

* هماهنگی مسابقات با تجمیع متفاوت است

حمید صابر فرزام ، رئیس سازمان فعالی های قرآنی دانشگاهیان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هماهنگی و منظم کردن مسابقات با تجمیع متفاوت است ، افزود : برگزاری مسابقات قرآن توسط هر دستگاهی در زمینه تبلیغ و ترویج قرآن تاثیرگذار است .

وی اضافه کرد : برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف بصورت یکپارچه تناسب لازم را ندارد و جمهوری اسلامی ایران می تواند عهده دار برگزاری چند مسابقات مختلف قرآنی در سطح بین المللی بصورت جداگانه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.