قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: ستاد سلامت و مراکز محلی سلامت پنج شنبه هفته جاری با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

ستاد سلامت اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی منطقه 10 اظهار کرد: شهرداری اصفهان اولین شهرداری است که در حوزه سلامت ورود پیدا کرده است.
وی افزود: 15 مرکز سلامت در شهر اصفهان ایجاد شده است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: با راه اندازی کانون‌ها و خانه‌های سلامت امیدواریم بتوانیم در کنار فعالیت های فرهنگی، گردشگری و میراثی در عرصه سلامت نیز گام برداریم.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: پنج شنبه هفته جاری ستاد سلامت و مراکز محلی سلامت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تعیین مسیر خط دو مترو گفت: تفاهم‌نامه مشتركي ميان سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري اصفهان امضا شد تا معضلي كه سال‌هاي سال دغدغه مردم اصفهان و ميراث فرهنگي بود، حل شود.
وی افزود: قرار بود خط دو مترو از زير ميدان نقش جهان عبور كند كه ممکن بود آسیب جدی به این میدان تاریخی وارد شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه شهر را بدون توجه به ميراث تاريخي و فرهنگي آن نمي‌خواهيم، اقدامات کارشناسی در این زمینه صورت گرفت و مصوب شد که خط دو از خیابان های پیرامونی آن عبور کند.
جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: در جلسه با رئیس سازمان میراث فرهنگی قرار شد كمك‌هاي لازم از سوي این سازمان صورت بگیرد تا مسیر تعیین شده برای عبور خط دو مترو اصفهان در شورای عالي ترافيك كشور نیز تصویب شود.
وی با بيان اينكه كليات كريدور مسير جايگزين بين ميراث فرهنگي و شهرداری تصويب شد، ادامه داد: این مسئله بزرگ‌ترين معضل بین میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر بود كه حل این مسئله خبر بسیار خوبی به حسابی می‌آید، خطي كه انتخاب شده كمترين برخورد را با مناطق و بافت‌هاي تاريخي اصفهان خواهد داشت و مسيري است كه هم كارشناسان يونسكو و هم كارشناسان ميراث فرهنگي روي آن عنايت خاصي داشتند.
شهردار اصفهان اضافه کرد: خط دو مترو از محور دارک آغاز و از محدوده میدان امام علی(ع)، چهارراه شکرشکن، خیابان نشاط، چهارراه نقاشی، خیابان فلسطین، خیابان آمادگاه، خیابان باغ گلدسته عبور و به میدان امام حسین(ع) می رسد.
جمالی‌نژاد تاكيد كرد: هزينه‌هاي ساخت شهرداری با اين تغيير خط در حدود 300 ميليارد تومان افزایش می‌یابد اما خوشبختانه كوتاه شدن زمان مي‌تواند به كمتر شدن هزينه‌ها كمك كند.
وی افزود: اميدواريم با همدلي، رفاقت و صميميتي كه ميان شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي به وجود آمده بسياري از دغدغه‌هايي كه سال‌هاي سال روي زمين مانده، حل شود.
شهردار اصفهان در پایان با اشاره به زمان بهره‌برداري خط دو متروي اصفهان گفت: اميدواريم اين پروژه در سال 1400 به سرانجام برسد.
جمالی نژاد با اشاره به افتتاح پروژه ها تصریح کرد: تا پایان سال جاری پنج افتتاح دیگر در سطح مناطق شهر اصفهان برگزار می شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت آتش نشانی اصفهان گفت: آتش نشانی اصفهان چندین سال است که در جهان رتبه می آورد و این نشان‌دهنده مدیریت قانونمند و مقتدر سازمان آتش نشانی است.
شهردار اصفهان افزود: این اقتدار در آتش نشانی نیاز است چون با ایمنی و جان مردم سروکار دارد.
جمالی نژاد تصریح کرد: خوشبختانه سازمان آتش نشانی به آخرین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری روز مجهز شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر روی تجهیزات هوایی و هلکوپتر نیز کار شده و قرار است با توجه به تراکم جمعیتی شهر اصفهان در سال آینده این مهم پیش بینی شود.
شهردار اصفهان در خصوص به کارگیری آتش نشان زن نیز گفت: در سال آینده به طور حتم چند آتش نشان زن به کارگیری می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.