۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
کد خبر: 355629
قاچاق میوه و «چشمان کاملاً بسته» دولت!

من به عنوان روزنامه‌نگار از پخش برخی خبرها در رسانه ملی حیران می‌شوم و در این حال با خودم می‌اندیشم مردم در مواجهه با این اخبار چه واکنشی خواهند داشت. از یک سو از میوه قاچاق سخن به میان می‌آید و از سوی دیگر مسؤولان صنف مربوطه اعلام می‌کنند، این میوه‌ها تریلی تریلی و از مسیرهای آسفالته و یا گمرکات کشور وارد می‌شود و بعد بخش‌های خاص خبری سیما، بازرسانی را نشان می‌دهد که در گروه‌های هفت- هشت نفری رفته‌اند سراغ میوه فروشی‌های لوکس بالای شهر و آنان را برای چند ده کیلو از همین میوه‌ها جریمه می‌کنند و البته همانجا خبرنگار همراه آن‌ها نیز وقتی رقم جریمه‌ها را می‌شنود، باحیرت می‌گوید: این مبلغ قیمت یکی - دو کیلو از این میوه‌هاست... و درست هم می‌گوید. همه می‌دانند این اقدام بازدارنده نیست، هر کدام هم مسؤولیت را متوجه دیگری می‌دانند و اما باز هم به اجرای این نمایش تأسفبار ادامه می‌دهند.
ورود این میوه‌ها در چنین حجمی دقیقاً چه معنایی دارد؟
وقتی هزاران تن از آن‌ها، تریلی تریلی وارد کشور می‌شوند، آیا بدان معناست که مسؤولان مربوطه و نهادهای نظارت‌کننده، عزمی برای جلوگیری از این نوع قاچاق ندارند؟ چرا؟ آیا بدان معناست که توان مقابله با آن را ندارند؟ چطور نهادهای امنیتی ما با آن درجه از کارآیی و قدرت و دقت، که عبدالمالک ریگی را در آسمان به تله می‌اندازند، توانایی جلوگیری از ورود صدها کامیون میوه قاچاق به کشور را ندارند؟
باری؛ ادامه این پرسش و پاسخ افکار عمومی را به نتایج ناخوشایندی می‌رساند و بهتر است دولتمردان هر چه زودتر گره از این معمای فروبسته بگشایند!
با این اوصاف کم و بیش به این نتیجه و پاسخ می‌رسیم که در زمینه واردات غیرقانونی میوه نیز مانند بسیاری دیگر از انواع واردات قاچاق، مافیای منسجمی وجود دارد که در ارکان تصمیم گیری ما نفوذ کرده و هر کار دلش بخواهد، می‌کند و کسی هم جلودارش نیست. درست مانند مافیای واردات سیگار قاچاق و یا پارچه و یا تلفن همراه و... واقعاً این برای نظام و دولتمردان ما سرشکستگی ندارد؟!
ما هر روز از فناوری‌های امنیتی جدیدی رونمایی می‌کنیم که مرزهای ما را به عالی‌ترین شکل حراست می‌کند. رادارهایی که ورود کوچک‌ترین پرندگان و ریزترین جنبنده‌ای را به مرزهای آبی و خاکی و هوایی ما نشان می‌دهد و نیروهای جان بر کفی داریم که پس از آن، مانند بلایی که بر سر تفنگداران دریایی آمریکا در خلیج فارس آمد، واکنش نشان داده و هر متجاوزی را دستگیر کرده و سرجایش می‌نشانند، پس معنای این دریای واردات قاچاق چیست؟
امروز حتی عادی‌ترین مردم کوچه و خیابان هم می‌دانند این واردات قاچاق چه بلایی بر سر تولید ملی و اشتغال کشور می‌آورد. آن‌ها می‌دانند که یک دزدی بسیار بسیار بزرگ در جریان است.
سخن از رقم‌هایی است که اختلاس‌های نجومی در برابر آن‌ها هیچند. سخن از میلیاردها دلار گمرکات پرداخت نشده‌ای است که حق بیت‌المال و مردم است و به واقع از کیسه آن‌ها سرقت می‌شود. یکی بیاید یکبار برای همیشه بگوید، چرا همه در برابر این دزدی بزرگ صورتشان را برمی‌گردانند و کار عملی مؤثری برای خشکاندن ریشه آن انجام نمی‌دهند؟ یکی بیاید یکبار و برای همیشه به مردم بگوید پشت پرده چه خبر است؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟! IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام برادر ..... تو خود اگر میدانی بگو ! جرا'تش را داری ،افشا کن، ممنونتیم... ما هنوز - گمان میکنم - باین دولت امیدواریم (یعنی میخواهیم که امیدوارباشیم).