شهردار منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری منطقه ۷ مشهد محقق شده است.

۵۰ درصد درآمدهای شهرداری منطقه ۷ مشهد محقق شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا عصمت پرست ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان شهرداری منطقه 7 مشهد اظهار داشت: صرفه جویی 50 میلیارد تومانی در هزینه‌های سال آینده مهمترین برنامه شهرداری منطقه 7 مشهد است.
وی با بیان اینکه کنترل هزینه‌ها در عملکرد شهرداری‌ها تاثیر بسزایی دارد گفت: کنترل هزینه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی می‌تواند عملی شود اما تمامی این مولفه‌ها به یک حرکت جهادی نیازمند است.
عصمت پرست با اشاره به انجام ممیزی تمامی املاک در منطقه 7 شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در بحث ممیزی املاک منطقه رایگان بودن و عدم استفاده از بودجه شهرداری‌ها بوده است.
شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد افزود: در سال گذشته برای انجام ممیزی املاک مناطق شهرداری سخن از بودجه 15 میلیارد تومانی به میان امد اما ما در شهرداری منطقه نشان دادیم که این موضوع می‌تواند به صورت رایگان نیز صورت بپذیرد.
وی با اشاره به انجام برخی فعالیت‌های عمرانی همانند خیابان دو طبقه محور کوشش تاکید کرد: این پروژه در بخش عمرانی متوقف شده و ما انتظار داریم تا در کارهای جهادی اگر کسی با ما همسو نمی‌شود حداقل مانع نیز نباشند.
شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد با اشاره به سرانه سبز بسیار بالای منطقه 7 تاکید کرد: سرانه فضای سبز منطقه بسیار بالا است اما این موضوع به دلیل تمرکز نقطه‌ای این سرانه فضای سبز در پارک‌های طرق و غدیر سبب نارضایتی مردم در این منطقه شده است.
وی میزان ایجاد فضای سبز در سال‌های 93 و 94 را حدود 18 هکتار اعلام کرد و گفت: قطعاً توسعه فضای سبز در قالب پارک‌های محله‌ای در منطقه یکی از مهمترین اهداف ما در بخش فضای سبز شهری است.
عصمت پرست منطقه 7 شهرداری مشهد را دارای بالاترین اجرای آرای ماده هفت در سال جاری عنوان کرد: جلوگیری از انجام تخلفات ساختمانی در این منطقه نسبت به سال گذشته با 16 درصد کاهش
وی از کاهش 14 درصدی صدور اخطاریه در سال جاری خبر داد و گفت: 22 هزار و 887 متر مربع میزان قلع بنا در سال گذشته بوده در حالی که این میزان در سال جاری به 15 هزار و 512 متر مربع رسیده است.
شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد با اشاره به تشکیل 2 هزار و 152 پرونده تخلفات ساختمانی در سال جاری بیان داشت: در بخش اجرای احکام 179 قلع و ابلاغ 243 پرونده جریمه انجام شد.
عصمت پرست از ورود برخی زمین خواران به منطقه 7 خبر داد و افزود: در سال جاری با رصد دقیق بخش مبارزه با تخلفات ساختمانی توانستیم تا 6 هکتار از زمین‌های حاشیه شهر را از دست متصرفین و زمین خواران نجات دهیم.
شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد با اشاره به حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: در سال جاری عملیات اجرایی 610 هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در منطقه هفت صورت گرفته است.
وی از کاهش 5 درصدی لکه گیری آسفالت در منطقه خبر داد و گفت: امسال 111 هزار مترمربع لگه کیری آسفالت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در منطقه انجام شد.
عصمت پرست با بیان اینکه در سال گذشته 78 درصد اعتبارات شهرداری منطقه 7 جذب شد گفت: در سال جاری حدود 50 درصد از اعتبارات شهرداری محقق شده که نشان از وضعیتی نسبی تحقق می‌دهد.
شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد با اشاره به طرح ریزی برنامه‌های اساسی برای سال آینده عنوان کرد: کاشت 800 درخت در کمربند جنوبی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شوراهای اجتماعی یکی از مهم ترین برنامه های سال اینده شهرداری منطقه هفت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.