عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یکی از چالش های اقتصاد ایران را موضوع تامین مالی اعلام کرد و گفت: سطح دسترسی به منابع و فزونی تقاضا، از سال ۱۳۹۱ بر این عامل(تامین مالی) اثر گذاشته است.

۶هزار موسسه غیرمجاز در کشور
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی (ایستانیوز)، «محمدرضا پورابراهیمی داورانی» عصر چهارشنبه در همایش «دورنمای اقتصادی ایران در سال 1395» افزود: در حال حاضر این وضعیت بزرگترین چالش کشور است.
وی اظهار کرد: نتایج تحقیقی که به وسیله مرکز پژوهش های مجلس انجام شد نشان داد که فعالان اقتصادی مهمترین چالش بخش تامین مالی در اقتصاد را مربوط به نرخ دسترسی می دانستند.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که تصویب کاهش نرخ سود سپرده ها منجر به اتفاق خاصی نمی شود؛ زیرا حجمی از منابع در اختیار موسسه های مالی و اعتباری است که از این قائده مستثنی می شوند.
پورابراهیمی با بیان اینکه ابتدای امسال نرخ سود بین بانکی 29 تا 30 درصد بود، افزود: با تذکراتی که در این زمینه داده شد، نرخ این سود به 22 درصد کاهش یافت.
نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 6 هزار موسسه غیرمجاز اقتصادی در کشور وجود دارد، تاکید کرد که در زمینه ساماندهی بازار متشکل پولی اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه مسیر کاهش نرخ تامین مالی از کاهش نرخ سپرده است، تاکید کرد: اگر نتوانیم نرخ سود سپرده ها را پایین بیاوریم، نمی توانیم نرخ تامین مالی را کاهش دهیم.
به گزارش ایرنا ،وی افزود: باید از ابتدای سال آینده موضوع کاهش نرخ سود را با مدیریت بازار غیرمتشکل پولی و موسسه های غیرمجاز را به گونه ای انجام دهیم که این تصمیم ها در اقتصاد کشور عملیاتی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.