قدس آنلاین/مهناز خجسته نیا: شهردار منطقه ۶ مشهد که در ارایه گزارش عملکرد یکساله، با دست پر در بین خبرنگاران حاضر شده بود از آغاز عملیات اجرایی احداث اولین مرکز اسکان زائر، راه اندازی سه بوستان جدید، افتتاح فاز اول آرامستان شهرک باهنر و احداث مجموعه ورزشی شهرک شیرین خبرداد.

 تشکیل ۱۳۰۰ پرونده قلع بنا طی سال جاری در شهرداری منطقه ۶

به گزارش خبرنگار ما زوکی نژاد که در نشست رسانه ای سخن می‌گفت، افزود: شهرداری منطقه 6  مشهد بیش از هزار و 500 هکتار وسعت دارد که هزار هکتار آن معادل دوسوم مساحت منطقه، شامل مناطق حاشیه شهر می‌شود.
وی با بیان اینکه 500 هکتار از مساحت منطقه داخل بافت شهری است، افزود: از این میزان نیز چهار هزار و 200 هکتار شامل بافت فرسوده می‌شود.
وی جمعیت ساکن در محدوده منطقه 6 شهرداری مشهد را بیش از 250 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: نزدیکی به حرم مطهر رضوی، رونق تجاری بلوار مصلی و بهره مندی از معبر ورودی به مشهد از جاده سرخس از نقاط قوت منطقه 6  و رهاسازی پساب‌های منازل و عقب ماندگی طرح فاضلاب شهری، وجود زمین‌های بلااستفاده از تهدیدهای این منطقه است.
زوکی‌نژاد از منطقه 6 شهرداری مشهد به عنوان یکی از مناطق پیشرو در بخش شهرسازی یاد کرد و گفت: به جهت سهولت شهروندان ساکن در محدوده این منطقه اقدام‌های شایسته ای برای رسیدگی به پرونده‌های شهرسازی صورت گرفته که راه اندازی یک واحد مستقل شهرسازی در منطقه 6 از جمله این موارد است.
شهردار منطقه 6 مشهد از کاهش تعداد نواحی این منطقه خبر داد و افزود: چون برخی نواحی بار جمعیت بیشتر و برخی نواحی کمتر مراجعه کننده داشتند، تعداد نواحی مورد بازنگری قرار گرفته و از چهار به سه ناحیه کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به استقبال شهروندان از اصلاحات حوزه شهرسازی در منطقه 6 اظهار داشت: این اصلاحات منجر به رفاه حال شهروندان شده است.

 شناسایی کاروانسراهای قدیمی قابل بازسازی
شهردار منطقه 6 مشهد در ادامه به شناسایی ساختمان‌ها و کاروانسراهای قابل بازسازی در بافت فرسوده منطقه اشاره کرد و گفت: برای محدوده محمدآباد نیز مشاور گرفته شده تا هم به جهت مسایل شهرنشینی و هم وضعیت تردد اصلاحاتی صورت بگیرد.
زوکی نژاد از احداث پل عابر پیاده و تجهیز آن به آسانسور در بلوار 17 شهریور خبر داد و افزود: 12 میلیارد تومان اعتبار نیز طی سال جاری برای آزادسازی بلوار پورسینا و خرید املاک واقع در مسیر هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با همکاری چهار ارگان دادگستری، بسیج، نیروی انتظامی و شهرداری گام‌های ارزنده ای در جهت ریشه کنی سد معبر در منطقه 6 شهرداری مشهد برداشته شده اظهار داشت: با دستگیری فروشندگان متخلف در حال حاضر هیچ فروشنده لوازم دست دوم در بلوار حر وجود ندارد.

 احداث اولین مرکز اسکان زائر در بوستان نصرت
زوکی نژاد همچنین به احداث اولین مرکز اسکان زائر در منطقه 6 شهرداری مشهد به دلیل همجواری با حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: این مرکز با 700 میلیون تومان اعتبار در بوستان نصرت احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه بازه زمانی یکساله برای احداث این مرکز پیش‌بینی شده است، اظهار امیدواری کرد، اولین مرکز اسکان زائر منطقه 6 تا سال 96 به بهره برداری برسد.
به گفته وی این مرکز در چهار طبقه 500 متری و تجهیز به فضای خوابگاهی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حمام احداث می‌شود.
وی اعتبار سال آینده این پروژه را یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد.

 افزایش تعداد بوستان‌های منطقه 6 به 43 مورد
وی آغاز احداث مجموعه ورزشی شهرک شیرین و تجهیز زمین‌های ورزشی شهید شهریور(زیر پل شهید عباسپور)، برپایی ایستگاه استقبال از زائران دهه آخر صفر برای بهره مندی حدود 10 هزار زائر، شروع عملیات اجرایی قسمتی از بلوار 44 متری در امیرآباد به صدمتری را از دیگر اقدام‌های شهرداری منطقه 6 مشهد در بافت حاشیه شهر عنوان کرد و گفت: امسال با افزوده شدن سه بوستان جدید در محدوده منطقه 6 شهرداری تعداد بوستان‌ها به 43 عدد افزایش یافته است.
زوکی نژاد همچنین از تبدیل آرامستان قدیمی شهرک شهید باهنر به بوستان خبر داد و گفت: این آرامستان که 5/1 هکتار وسعت دارد با اعتباری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بوستان تبدیل شده که امیدواریم تا سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
شهردار منطقه 6 مشهد در پایان به تشکیل هزار و 300 پرونده قلع بنا طی سال جاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: از این تعداد 10 مورد توسط شهرداری و تعدادی نیز توسط مالکین اجرا شده است.
به گفته وی در جهت رفع مشکلات میدان بار رضوی به دلیل احداث تقاطع غیرهمسطح شهید عباسپور نیز مذاکراتی با مالکان انجام شده که در صورت توافق نهایی این مشکلات برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.