مرحع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه عمران و آبادی و کار بیکارها و ارزان شدن همه در گرو تولید است، گفت:از ظرفیت منابع طبیعی در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از گرانی استفاده نشده است.

گرانی مردم را رنج می‌دهد

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله نوری همدانی عصر امروز، در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزارت کشاورزی، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی با اشاره به اینکه خداوند امکانات زندگی مردم را آماده ایجاد نکرده است و مردم باید خود این امکانات را فراهم کنند، اظهار داشت: خلقت به این گونه نبوده است که انسان از نعمت‌های آماده و مهیا استفاده کنند.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه این انسان است که باید در همه منافع مادی و معنوی حرکت کند، افزود: هیچ چیزی بیهوده خلق نشده است و انسان باید از فواید هر نعمت‌ها آگاه شده و از آن استفاده کنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امکانات فراوانی در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: شغل شما شغل مشکل و شریفی است اما زحمت بسیار دارد و پیشرفت تمدن هم این زحمت‌ها و مشکلات را بیشتر کرده است.
 
وی عنوان کرد: بسیاری از باغ‌ها و مراتع امروز نابوده شده‌اند که آلودگی هوا هم در برداشته است و این در همه شهر‌ها تاثیر دارد.
 
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ما نباید بنشیم و تماشاگر باشیم، عنوان کرد: باید طرح‌هایی داشته باشیم که جایگزین این ظرفیت‌ها باشد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در ایران زمین بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: باید از این زمین‌ها استفاده شود هر خاکی برای یک نوع زمین مناسب است و باید از این نعمت استفاده شود.
 
استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه استقلال و عزتمان در گرو تلاش و کار زیاد برای آبادانی کشور است، بیان کرد: نعمت‌های فراوانی وجود دارد که باید عمران و آبادی و کار بیکار‌ها و ارزان شدن همه در گرو تولید است که باید برای آن تلاش کنیم.
 
وی با بیان اینکه مسئولان باید امنیت را در کشور فراهم کنند، بیان کرد: در ایران ما این وجود دارد که در نتیجه انقلاب شکوهمند و امکانات نظامی و جهادی بوده است.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امنیت بستری برای همه ترقیات است، عنوان کرد: عدل از دیگر اصولی است که باید مسئولان آن را عملی کنند، هر انسان در زندگی از 50 حق برخوردار است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اولین حقی که به گردن انسان است حق خداوند است، افزود: مسلمان کامل زمانی شناخته می‌شود که حقوقش را رعایت کند و هر کسی که امکانات بیشتری دارد وظیفه سنگین تری دارد.
 
استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه خداوند تمام منابع تولید را ملک کسی قرار نداده است و این اراضی انفال هستند، افزود: باید این انفال به درستی مدیریت شوند که هم ارزانی به وجود آید، هم اشتغال ایجاد شود و هم رفاه ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه با همه این امکانات ما نباید در مضیقه باشیم و مردم از گرانی رنج ببرند، افزود: از اول به دولت محترم هم گفته‌ایم که هر محصولی که تولید می‌شود قیمت مصوب داشته باشد و در همه کشور این قیمت‌ها ثابت باشد و کنترل و نظارت بر آن باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.