معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: شهادت یک معرفت تامه‌ای است که انسان خاکی را به اوج ملکوت می‌رساند و امیدوارم که دعای خیر شهیدان بدرقه راهمان باشد.

شهادت معرفت تامه‌ای است که انسان خاکی را به اوج ملکوت می‌رساند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدرضا غروی در دومین یادواره شهدای پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا و کنگره‌ها سرمایه‌گذاری برای اعتلای نام بلند شهدا و جانفشانی‌های این عزیزان است و تقدیر از شهدا تنها چاپ عکس برگزاری عمایش و یادواره نیست و زمانی مقامشان گرامی داشته می‌شود که راهشان الگویمان باشد.
وی افزود: شهادت یک معرفت تامه‌ای است که انسان خاکی را به اوج ملکوت می‌رساند و امیدوارم که دعای خیر شهیدان بدرقه راهمان باشد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه شهدا نقش خود به خوبی ایفا کرده و دینشان را ادا کردند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ماست که ادامه دهنده راهشان باشیم و فرهنگی که شهدا دنبال می‌کردند را احیا کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت احیا شود و باید فرهنگ نسل اول انقلاب به خوبی به نسل چهارم انقلاب انتقال یابد.
غروی گفت: در جنگ تحمیلی در مقابل عراقی ایستادیم که از سوی تمامی کشورها حمایت می‌شد و با رشادت و ایثارگری شهدا توانستیم از این آب و خاک دفاع کنیم و شهادت در زمان و مکانی معنا پیدا می‌کند که در راه دفاع از اعتقادات باشد و تکلیف شرعی و دینی همه ماست که در راه راه دفاع از مظلومان به مبارزه با ظالمان بپردازیم.
در ادامه این مراسم ناصر اسلامی مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد اظهار داشت: سال گذشته نخستین یادواره شهدای پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد با محوریت شهید محبوب برگزار شد و کتابی درباره خاطرات و رزمندگی‌های این شهید والامقام تهیه و رونمایی شد و در اختیار تمامی مجموعه‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت و شهید محبوب رئیس تأسیسات آبرسانی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد بود که در سال 1364 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.
وی افزود: دومین یادواره با مشارکت شرکت گاز خراسان رضوی، پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد و مدیر عملیات منطقه 4 و با محوریت شهید مهاجر برگزار شد و این شهید بزرگوار معاون هماهنگ کننده پالایشگاه و منطقه بود که در سال 1365 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد با اشاره برگزاری مداوم و سالانه یادواره‌های شهدا، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ما نیز برخود وظیفه می‌دانیم که این کار همه ساله صورت دهیم و برنامه سال آینده هم پرشورتر از امسال برگزار می‌شود، هرچند که جانفشانی شهدا قابل جبران نیست اما به آنها می‌گوئیم که فراموشتان نکردیم و راهتان ادامه دارد.
اسلامی عنوان کرد: این مراسم با حضور 14 خانواده شهید، 13 خانواده شهید پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد و خانواده شهید قاجاریان از شهدای مدافع حرم برگزار شد و این پالایشگاه 7 شهید و 200 ایثارگر دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.