۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: 356340

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی استان در ۱۱ ماهه امسال ۱۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم ماده مخدر حشیش در هرمزگان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۱۴ تن حشیش در هرمزگان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار عزیزالله ملکی با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه برخی از جوانان با داشتن تصور غلط اعتیاد نداشتن حشیش به مصرف آن روی می آورند در حالی که استفاده از این ماده مخدر دارای عوارض جسمی و روحی هم در مراحل اولیه، مصرف طولانی و در مرحله ترک است.
وی تغییر در درک رنگ و صدا، افزایش اشتهای کاذب، تند شدن ضربان قلب، قرمزی چشم، به هم خوردن تعادل حرکتی، توهم و هذیان، سرخوشی و خنده بی مورد و اختلال حافظه را از علائم اولیه مصرف حشیش برشمرد.
سردار ملکی ضمن تاکید بر نظارت و مراقبت خانواده ها نسبت به فرزندان جوان خود و درک و برقراری رابطه دوستی با آنها، اظهار داشت: با طولانی شدن استفاده حشیش به تدریج آثاری چون بیماری های تنفسی، عقیم شدن، کم شدن انگیزه و علاقه به زندگی، ناامیدی، بی تفاوتی و بی مسئولیتی به وجود می آید.
وی با اعلام آمادگی پلیس برای شرکت در اجرای طرح های آموزشی به ویژه از طریق آموزش و پرورش برای خانواده ها و دانش آموزان گفت: کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با ارائه اطلاعات علمی و تجارب خود در آگاه سازی دانشجویان، دانش آموزان و خانواده ها ، آنها را از مضرات و آثار انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی مطلع می نمایند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان لازمه موفقیت در مبارزه با مواد مخدر را همت و اراده تمامی نهادهای اجتماعی به ویژه دستگاه های فرهنگی و خانواده ها دانست و یادآور شد: گام اصلی برای موفقیت در این عرصه کاهش تقاضای مصرف است و در این مسیرآموزش خانواده ها و فرزندان موثرترین نقش را ایفا می کند.
از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 72 تن انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.