قدس آنلاین/ جلیل فخرایی: نخستین دوره آزمون کتبی چهارمین طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و با نظارت و حضور مسؤولان قرآنی کشور در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

 آزمون کتبی ۱۹۶۰ حافظ قرآن کریم در خراسان رضوی

در این آزمون همزمان با سراسر کشور 1960 حافظ قرآن از خراسان رضوی حضور داشتند.
 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه این  آزمون با اشاره به مطالبه رهبری در سال 90 برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اظهار داشت: سازمان اوقاف در این برنامه چهارساله موفق به تربیت بیش از یک میلیون حافظ شده که  به طور قطع در برنامه بعدی این شمار افزایش خواهد یافت، زیرا این سازمان تجربه موفقی کسب کرده است.
 حجت الاسلام محمدی از شرکت یک میلیون و 260 هزار حافظ قرآن در برنامه چهارساله اوقاف خبر داد و تصریح کرد: برگزاری طرح تربیت حافظ قرآن برای تحقق مطالبات رهبری در سال 90، یک کار بی سابقه به شمار می‌رود، زیرا سازمان اوقاف تاکنون تجربه چنین فعالیتی نداشته است، اما تجربه موفقی در این چهار ساله داشتند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به آمار شرکت کنندگان آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن، خاطرنشان کرد: نخستین آزمون کتبی حافظان قرآن کریم با حضور 400 هزار حافظ در 360 شهرستان و 504 حوزه امتحانی برگزار شد.
 در حاشیه این آزمون مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم پیش از این در۲۸ شهرستان و در 8 رشته تربیتی با حضور حافظان قرآن کریم از سراسر استان برگزار شد.
جعفر حسینی افزود: از 6 هزار و ۸۹۸ شرکت کننده در آزمون شفاهی 4 هزار و ۷۲۳ نفر به مرحله بعدی و آزمون کتبی راه یافتند.
وی تصریح کرد: شهرستان‌های مشهد، نیشابور و سبزوار به ترتیب با ۱۶۰۰، ۵۷۸ و ۴۵۴ نفر بیشترین حافظ قرآن کریم را در آزمون کتبی دارند.
حسینی گفت: نتایج آزمون کتبی اول فروردین ماه سال ۱۳۹۵ از طریق سایت اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به نشانی razavi.oghaf.ir و پرتال طرح تربیت حافظان قرآنی منتشر و برای شرکت کنندگانی که حایز نمره ۷۰ در آزمون کتبی شوند‌ در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ گواهینامه صادر می‌شود.
وی اظهار داشت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی ۵۸۹ مربی در هشت رشته ترتیبی و سه رشته موضوعی فعالیت می‌کنند.
گفتنی است، آزمون شفاهی چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی در 87 پایگاه شهری و روستایی با حضور 6 هزار و 898 نفر از حافظان قرآن سراسر استان برگزار شد که از این تعداد 1960 نفر به آزمون کتبی راه یافتند.

رقابت ۴۴۸ قرآن آموز سبزواری
همزمان با چهارمین دوره آزمون کتبی حفظ قرآن کریم، 448 قرآن آموزی سبزوار به رقابت پرداختند.
رئیس اوقاف سبزوار با بیان این مطلب افزود: در 10 روز گذشته 752 قرآن آموز در آزمون شفاهی شرکت کرده اند که از این شمار نفرات برگزیده به آزمون کتبی راه پیدا کردند.
 حجت الاسلام محمد نیساری با بیان اینکه نتایج آزمون کتبی تا پایان سال جاری از طریق مسؤولان استانی اعلام می‌شود، تصریح کرد: پس ازکسب امتیازات لازم توسط شرکت کنندگان، مدرک حفظ در رشته‌های مختلف به آن‌ها اعطا خواهد شد.

راهیابی 29 قرآن آموز روشندل
همچنین29 قرآن آموز روشندل به آزمون کتبی چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم تربت حیدریه راه یافتند.
بنابراین گزارش، همه شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی با کسب نمرات بالا به آزمون کتبی راه یافتند وهمراه با یک منشی برای خواندن پرسش‌های آزمون و ثبت پاسخ در پاسخنامه در این آزمون شرکت کردند.
این قرآن آموزان به همراه 31  قرآن آموز دیگر در مؤسسه نابینایان «آیه‌های نور» تربت حیدریه مشغول حفظ قرآن هستند و زهرا روانبخش به عنوان مربی و مدیر این مؤسسه مشغول فعالیت است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.