مدیر عامل بورس کالا ایران گفت:در سال جاری شاهد ثبات در روند کسب و کار بوده ایم که در کنار آن شاخص های اقتصادی بهبود یافته و همچنین شاهد بهبود نرخ تورم هستیم.

ثبات در روند کسب و کار / رشد معاملات در بخش کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا ایران در نشست خبری صبح امروز در خصوص عملکرد بورس کالا در ۱۱ ماه سال جاری گفت:در سال جاری شاهد ثبات در روند کسب و کار بوده ایم که در کنار آن شاخص های اقتصادی بهبود یافته و همچنین شاهد بهبود نرخ تورم هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در این بین اقتصاد ایران شاهد رکود و کاهش در امدهای نفتی بوده و در کنار این موارد کاهش سرمایه گذاری را نیز تجربه کرده ایم.

وی افزود :در ۶ ماه نخست امسال شاهد کاهش پروانه ساخت و ساز بوده ایم و این موضوع موحب کاهش معاملات در بورس کالا شده است.
سلطانی نژاد گفت: با رفع تحریم ها اثرات مثبت برجام در بورس کالا در اینده مشخص خواهد شد  بعلاوه افزایش محصولات فلزی کشورهایی چون چین موجب شده بر روند معاملات بورس کالا تاثیر بگذارد.
وی در ادامه تصریح کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال ارزش بازار فیزیکی محصولات ۱۱۱ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذسته از لحاظ مقداری ۲۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۷ درصد کاهش داشته است.
سلطانی نژاد گفت:در بخش محصولات کشاورزی با افزایش قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات روبرو بوده ایم و ارزش این معاملات به ۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.