تصاویر دیده نشده از شهید حاج ابراهیم همت در آستانه شهادت وی در ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون، پس از بازیابی و ترمیم از شبکه مستند پخش می‌شود.

پخش تصاویر دیده‌نشده از شهید همت + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمهدی مویدی کارگردان مجموعه «سیمرغ» درباره دو قسمت جدید این مجموعه توضیح داد: در دو برنامه پیش رو، تصاویری مربوط به شهید همت روی آنتن می رود که به تازگی بازیابی و ترمیم شده اند. بخش اول مربوط به زمانی است که او فرمانده وقت سپاه پاسداران در منطقه پاوه و نوسود بوده است و از اسنادی که از ضد انقلاب گرفته شده رونمایی و چند سند را بازخوانی می کند.

وی ادامه داد: از جمله این اسناد، مکاتباتی است که گروهک کومله و دموکرات با هم داشتند که متن آنها توسط شهید همت برای بینندگان خوانده می شود. ایشان با استناد به این مطالب ثابت می کند گروهک کومله و دموکرات و چریک خلق همگی از صدام کمک می گیرند.

مویدی یادآور شد: سند دیگری که شهید همت می خواند، مربوط به شکنجه مردم محلی کردستان است؛ به گونه ای که از آنها تعهد می گرفتند در صورتی که به پاسدارها کمک کنند حتی اگر آن پاسدار برادرشان باشد، آنها به بدترین شکل و شیوه شکنجه یا به قول اعضای گروهک "مجازات" می شوند.

کارگردان مجموعه «سیمرغ» تصریح کرد: در این قسمت تعهدنامه شخصی که برادر پاسدار دارد و دموکرات ها از او تعهد گرفته اند اگر به برادرش کمک کند به سخت ترین شیوه مجازات می شود، قرائت می شود؛ اسنادی که به وحشی گریهای ضدانقلاب در کردستان مربوط است.

وی تأکید کرد: بخش دوم این قسمت، مصاحبه با شهید همت به عنوان فرمانده سپاه پاوه و نوسود درباره فتوحاتی است که در منطقه پاوه داشته اند. وی در کنار دیگر رزمندگان پاسدار کرد به تشریح پیروزی هایی که در جبهه کردستان علیه ضدانقلاب به دست آمده می‌پردازد و همچنین درباره پذیرش پناهجویان کرد عراقی که تحت شکنجه های رژیم بعث و فشارهای احزاب کوموله و دموکرات و ضدانقلاب به آغوش جمهری اسلامی پناه آورده اند، صحبت می کند.

مویدی افزود: ایشان درباره غنایمی که از ضد انقلاب گرفته شده صحبت می کند و با اشاره به تجهیزات رژیم بعث عراق، از وابستگی کامل ضدانقلاب به رژیم صدام حرف می زند.

کارگردان «سیمرغ» همچنین گفت: شهید همت در این برنامه به این نکته اشاره می کند که قالب مردم کرد در منطقه کردستان ایران و عراق حامی جمهوری اسلامی ایران و همگی زخم خورده صدام به عنوان اجیر شده شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی هستند.

وی درباره قسمت دوم مجموعه درباره شهید همت نیز اظهار کرد: این قسمت مربوط به زمانی است که شهید همت فرمانده وقت لشگر 27 محمد رسول الله است و بعد از عملیات والفجر4 به خط مقدم می رود و از نزدیک با رزمنده ها دیدار می کند. او در سخنانی که برای رزمندگان دارد، برخی از تاکتیک های نظامی را به آنها گوشزد می کند، از عدم مقبولیت صدام در بین نیروهای نظامی خود سخن می گوید و از حرکتهای بیداری شکل گرفته در کشورهای اسلامی همچون لبنان حرف می زند.

مویدی تأکید کرد: او در پایان برای حضرت امام خمینی (ره) و همه رزمنده ها، آرزوی طول عمر و پیروزی می کند و سپس تصاویری از رزمنده های مشتاقی پخش می شود که برای دیدار با شهید همت هجوم می آورند.

وی در پایان گفت: در پایان این قسمت «سیمرغ» تصاویری از تشییع پیکر شهید همت در اسفند 63 روی آنتن می رود و جمعیت عظیم و باشکوهی پیکر ایشان را تا مقبره شاه رضا در شهررضای اصفهان بدرقه می کنند. البته در بهشت زهرای تهران نیز مزار یادبودی برای ایشان ساخته شده است.

دو مجموعه «سیمرغ» با موضوع شهید همت در ساعت 17:18 و 22:48 یکشنبه 16 اسفندماه روی آنتن می رود و بازپخش آنها دوشنبه، 17 اسفند ساعت 8:48 و 12 خواهد بود.

 

تصاویر پخش نشده از شهید همت
تصاویر پخش نشده از شهید همت
تصاویر پخش نشده از شهید همت
تصاویر پخش نشده از شهید همت

 

ا

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.