قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: اصلی ترین پیش نیاز احیا و توسعه جنگل ها و فضاهای سبز، تولید نهال است.

تولید نهال، اصلی ترین پیش نیاز احیا جنگل هاست

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رضا احمدی با بیان اینکه شش نهالستان استان ایلام ظرفیت تولید شش میلیون اصله نهال را دارند، اظهارداشت: در این نهالستان ها گونه های بومی متناسب با اقلیم جنگل های ایلام تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین پیش نیاز احیا و توسعه جنگل ها و فضاهای سبز، تولید نهال است و بدون تردید نهال با کیفیت مطلوب و استاندارد ضامن بقا و موفقیت عملیات احیایی جنگل ها است، افزود: منابع طبیعی استان ایلام به منظور تامین نیازهای استان به نهال های غیرمثمر جهت کاشت در فضاهای سبز و جنگل کاری ها، اقدام به احداث شش نهالستان سردسیری و گرمسیری شامل نهالستان های ایوان، ایلام، سرابله، سیروان، مهران، دهلران با اولویت تولید گونه های بومی و سازگار با شرایط اقلیمی استان کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ظرفیت نهالستانی های استان برای تولید نهال را 11 میلیون اصله در سال دانست و بیان داشت: گونه های تولید شده در نهالستان های استان شامل بلوط، بنه، داغداغان، گلابی وحشی، ارغوان، بادام کوهی، کنار، کهور، اکاسیا و ... است و این نهال ها به صورت رایگان بین مردم و دستگاه های اجرایی مختلف توزیع می شود و در سال جاری نیز پنج هزار اصله نهال به استان میسان عراق به صورت رایگان فرستاده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.