قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات و گروه‌های برتر نخستین جشنواره آواها و نواهای دینی آیات (ترنم آسمانی) در تبریز خبر داد.

طنین نواهای آسمانی در پایتخت تشیع جهان اسلام

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: با شناخته شدن شرکت کنندگان راه یافته به بخش نهایی جشنواره، مرحله نهایی و مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود و بر اساس برنامه، 10گروه فینالیست بخش‌های همخوانی قرآن کریم و تواشیح در نوبت قبل از ظهر روز پنج شنبه 20 اسفند در بخش همخوانی به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: همچنین در نوبت بعد از ظهر همان روز نیز رقابت‌ها در بخش تواشیح و مدیحه سرایی ادامه می‌یابد. در این مرحله شش مبتهل نیز برای کسب عنوان ممتاز به رقابت حضوری می‌پردازند.

صفی‌پور گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره شبانگاه 20 اسفند با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و اساتید برجسته حوزه علوم قرآنی شامل استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی، استاد مهدی دغاغله، استاد محمد عباسی، استاد عباس حزباوی و استاد سعید طوسی و همچنین گروه‌های تواشیح بین‌المللی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود و طی آن از نفرات برگزیده شش بخش مختلف اولین دوره جشنواره سراسری ترنم آسمانی تقدیر به عمل می‌آید.

صفی‌پور همچنین گزارشی از روند اجرای این جشنواره ارائه داد و گفت: پس از اعلام فراخوان این جشنواره 178 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از آن میان 74 اثر در بخش اجرای زنده همخوانی و تواشیح، 83 اثر در بخش استودیویی و 21 اثر در بخش ابتهال بود.

وی گفت: جشنواره « ترنم آسمانی» با موضوع آواها و نواهای دینی در شش بخش اجرای همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و اجرای ابتهال برگزار شده و هدف آن تشویق و حمایت از گروه‌های تواشیح و مبتهلین به منظور تولید آثار متنوع در این حوزه و ارائه آن در شبکه‌های ویدئویی، تلویزیونی و فضای مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشر و گسترش هنر جمع خوانی قرآن کریم وتواشیح و ابتهال در سطح جامعه بالاخص جوانان و نوجوانان را اصلی ترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ترنم آسمانی با هدف ارزیابی و ساماندهی فعالیت‌های گروه‌های تواشیح کشور و تولید آثار فاخر همسرایی در مضامین مختلف مذهبی و دینی با هدف ارتقاء سطح فنی فعالان عرصه تواشیح، مدیحه سرایی و ابتهال  برگزار شده است.

وی این جشنواره را اتفاقی مثبت و تاثیرگذار در حوزه هنر دینی و قرآنی برشمرد و گفت: در عصری که حصارهای اضطراب افکار انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده، ‌تسبیح و تنزیه پروردگار هستی و درک سرمایه گرانبهای بندگی حضرت حق، موجب شکفتگی و انبساط خاطر می‌شود و این جشنواره نیز در همین زمینه برگزار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.