۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: 357627
شوک حکم اعدام برای مفسدان اقتصادی

ملت از حرکت علی‌وار قوه قضاییه تقدیر می‌کنند. بی‌شک نفوذ طیف‌های خاص در برخورداری از قدرت، احتمال فساد اقتصادی را افزایش می‌دهد. بحرانی به نام فساد اقتصادی چند سالی است که خرخره اقتصاد کشور را گرفته و آن را تا مرز خفه‌شدن پیش برده است. بی‌شک بی‌توجهی مسؤولان به چرایی به وجود آمدن فساد و حوزه‌هایی که فسادآفرین است موجب شده تا هر روز مفسدی فساد کند و اقتصاد نیمه‌جان ایران را بیش از پیش رنجور کند. این در حالی است که به‌طور حتم شناسایی بسترهای فسادآفرین یکی از اصلی‌ترین سازوکارهای مبارزه با فساد اقتصادی است تا دراین مسیر دست غارتگران بیت‌المال از اموال عمومی کشور قطع شود.
محاکمه بابک زنجانی مفسد فی‌الارضی که اموال مردم را بلوکه کرده و با وقاحت خاصی بی‌توجه به پس دادن دارایی‌های حقه مردم ایران افکار عمومی را به سخره گرفته بود جای شکرگذاری دارد. به‌طور یقین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ملت انقلابی ایران محاکمه و مجازات همه اختلاس‌گران است.
 اختلاس‌گران از بالاترین  تا پایین‌ترین سطوح مدیریتی در نظامی که براساس عدالت و آرمان‌های اسلامی شکل گرفته است جایی ندارند چراکه بی‌توجهی به حضور انگل‌های اقتصادی که از اموال عمومی ارتزاق می‌کنند باعث باورسوزی و آسیب‎رسانی به سرمایه اصلی اجتماعی کشور می‎شود.
یقیناً برخورد قاطعانه قوه محترم قضایی را باید به فال نیک گرفت زیرا قاطعیت برخورد با مفسدین اقتصادی عبرتی می‎شود برای کسانی که چشم به بیت‎المال دوخته‌اند و به دنبال منافذی هستند تا از آن راه بتوانند به اموال مردم دسترسی پیدا کنند.
مردم از قوه قضاییه انتظار دارند که پیش ازهر اقدامی اموال به غارت‌رفته را باز ستانده تا  به بیت‌المال بازگردانده شود و چرخه اقتصادی چرخ‌های اقتصاد به حرکت درآمده و به جای زراندوزی عده قلیلی زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شغل، تولید و صادرات در کشور فراهم شود.
مسلماً قوه قضاییه در سال‌های اخیر رویکرد جامع و قاطعی در برخورد با مفسدان اقتصادی داشته است. رویکردی که بسیار به جا، قاطع، سنجیده و پسندیده است و موجب می‌شود در پسا تحریم احدی تصور دست‌اندازی به مال مردم را در سر نپروراند چراکه این انقلاب، انقلاب پابرهنگان و مستضعفان است؛ از این رو باید از قاضی پرونده مفسد فی‌الارض بابک زنجانی کمال تشکر را به جا آورد چراکه موجب اطمینان خاطر مردم به نظام اسلامی شده است. بی تردید این حکم قاطعیت قوه مستقل قضایی کشور را به همه یغماگران نشان می‌دهد؛ آنهایی که از منافذ و برخی بی‌قانونی‎ها برای زراندوزی استفاده می‌کنند امروز دریافتند که مجازات در تعقیب کسانی است که به اموال عمومی ایران طمع دارند.
بی‌شک قوه قضاییه با تعقیب؛ دادگاهی و در نهایت حکم پایانی خود طومار فساد و مفسدان را در ایران بست به طوری که اگر این مسأله با قدرت و قوت لازم پیگیری شود روز به روز علاقه و اعتماد مردم به نظام اسلامی افزایش می‌یابد و چپاول‌گران نیز بساط غارتگری خود را از ایران جمع خواهند کرد.
اعدام بابک زنجانی عبرتی است برای همه صاحب‌منصبان و آنانی که آخرتشان را به دنیا فروخته‌اند.
بی شک نه تنها خدمتگزاران مردم در نظام اسلامی از این حکم استقبال کرده‎اند بلکه چنین برخورد قاطعی باعث امتنان مردمی است که روزهای سختی را در دوران تحریم گذرانده و همچنان متعهد به آرمان‌های انقلابی خود بوده‌اند.
امید می‌رود پیگیری و قدرت عمل قوه‌قضاییه در برخورد با دیگر فسادها باعث افزایش اعتماد عمومی، سرمایه اجتماعی و حل مشکلات متعدد اقتصادی شود. در آخرین کلام برای تشکر از قوه قضاییه از سوی خود و ملت ایران با تبریک به قوه‌قضاییه اعلام می‌کنم که برخورد با مفسد اقتصادی حرکت در مسیر امام عدالت و برابری بوده است از این رو با جرأت می‌گوییم قوه قضاییه حرکتی علی‎وار کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    قوه قضائیه هیچ قدرتی ندارد قانون فقط برای ضعفاو بیچارگان است اگر قوه قضائیه مستقل بود همان ابتدا اینها را محاکمه میکرد متاسفانه اینکارا نکرد.رئیس قوه قضائیه باید قاطعانه عمل کند نه اینکه تابع دستورات وسفارشات دیگران باشد.
  • محمد مصدق IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    با درود و خسته نباشید : قتل بابک زنجانی و چنین افرادی از فساد مالی و اقتصادی آنان بسیار فساد برانگیزتر است. گویا قصاص اسلامی برای کسانی جاری می گردد که جنایتی و قتلی نکرده اند. من نیک می دانم که این پیام منتشر نمی شود؛ ولی بستر فساد اقتصادی و مالی در ایران بدلیل سیاستهای تفریطی داخلی و سروسامان دهی حوزه های مختلفه و سیاستهای افراطی خارجی و تنش و چالش سازی حوزه های مختلفه منطقه ای و بین المللی بوده است.حکم اعدام مگر درباره تروریستها و حرفه ای ها, جنایت علیه بشریت است.
  • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    به جاي اينكه حكم اعدام صادركنند سعي كنندپولها را ازش پس بگيرند و ببيند پشت سرش چه كساني دست داشتن تنها كه نمي تونسته اينهمه اختلاس كنه..درضمن بهتر نيست به جاي اعدام از مغز اقتصادي اين فرد استفاده بشه اين براي خودش نابغه اي .به نظر من واقعا حيفه اعدام بشه ازبابك زنجاني خيلي خيلي ميشه بهتر استفاده كرد
  • ایرانی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    تا زمانیکه پول برنگشته باید همدستاشو هم اعدام کنن
  • مهدي IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    اينكه بايد اعدام بشود شكي نيست اين وسط بيت المالي كه گمشده كجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • جاوید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    4 3
    زنجانی ها و...شاخه های فساد هستند انشاالله تنه فساد بزودی قطع بشه .چون اگه فقط شاخه ها قطع بشن اون درخت فاسد باز شاخه های جدید در میاره پس باید تنه فساد قطع بشه و ریشه اون سوزونده بشه.کسانیکه زنجانی ها رو ثروتمند کردن (در گذشته های دور)مقصر اصلی هستن .
  • بیک بابا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    1 2
    بابا چه اتفاقی افتاده که حرکت علی وار قوه قضاییه تمثیل می گردد؟ بابا لااقل مطالعه کوچکی در مورد روند قضایی یک پرونده در مراجع صالحه را مطالعه کن. حکم بدوی براساس دادگاه بدوی صادر می شود، قابل اعتراض است ، قابل رسیدگی در مراجع بالاتر است . آخه ...
  • ققنوس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    9 0
    سخنان نگارنده مقاله متین وبجاست .ولی در عین حال فرضیه ای در ذهم مردم تشکیل می شود که با اعدام زنجانی ودو نفر دیگر احتمالا پرونده مختومه شده وسرنخ های پیگری افراد بالا دستی پرونده از بین بروند. همانطور که که در پرونده 3هزار میلیاردی اتفاق افتاد. یک نفر اعدام شد وپرونده بسته شد ومعلوم نشد که مبالغ اختلاس شده به بیت المال باز گشت یا نه . مردم در این پرونده هم این نگرانی دارند.اگر قرار است زنجانی اعدام شود همزمان با اعدام او گزارش جامعی در مورد رد مال به مردم ارائه گردد .تا شبهات رفع شود
  • رضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    2 5
    ما از قاطعیت قوه قضائیه تشکر می کنیم.
  • فرهنگی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    از قوه قضائیه بسیار سپاسگزاریم. با این اقدانمشان دلبستگی واطمینان بسیاری از اقشار مردم به قوه قضائیه بیشتر شد.ای کاش سایر غارتگران بیت المال مانند رحیمی و خاوری و.... را نیز به زودی به دست عدالت بسپارند.
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    شک ندارم که بابک بابک خواهد ماند یک نفر دو سال تمام دستگاه قضایی را بازی میدهد
  • مردمي IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    قاطعيت براي مردم كه پول نميشه
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    دست قوه قضایه درد نکنه