مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیشابور را نگین فیروزه فام کتاب ایران دانست.

شایستگی نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی انتخاب نیشابور را شایسته عنوان پایتخت کتاب ایران دانست.
متن پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شرح زیر است:
نیشابور؛ نگین فیروزه فام کتاب ایران
در ایامی که زمستان آخرین سختی های سال جاری را با رجعت خادم خورشید ، حضرت آیت الله واعظ طبسی (ره) بر سرزمین شمس الشموس (ع) روا داشت ، حلاوتی هر چند دیرهنگام را به جامعه ی دانشوران خراسان و نیشابور عطا شد و تسلایی بر درشتی این ایام گردید.
مهد شعر و ادب، علم و هنر و تمدن فروزان اسلامی که هماره بر فراز فرهنگ ایران عزیز، با ظهور و حضور فرهیختگان و ادب آموختگان با قدرش خوش درخشیده است، فرنام پایتخت کتاب ایران را به نام خود مهر نمود.
بی شک این فخرِ دیار بینالود و سرزمین خراسان، جز با همدلی، سعی ساعی، تدبیر و نیک اندیشی جمع فاضلان گرانمایه، مقام عالی استاندار، فرماندار ارجمند، شهردار محترم و شورای اسلامی پر تلاش نیشابور، انجمن سیمرغ و همکاری ریاست با اراده ی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، همراه با تمامی مسئولان نیشابور و مردمان بزرگوار ام البلاد خراسان حاصل نمی آمد.
نهایت سپاس و تکریم بر این همت عالی و شادباش این توفیق بر تمامی مردمان نجیب، شرافتمند و فرزانه ی ابرشهر ایران.
امید واثق داریم با حسن نیت، نظر نیک، خردمندی و حمایت استاندار معزز، زمینه ی تحقق ثبت عنوان پایتخت کتاب جهان برای پایتخت کتاب ایران ، نیشابور، دور از دسترس نخواهد بود.
مراتب قدردانی خود را به دبیر محترم و هیأت داوری جشنواره پایتخت کتاب سال که با رأی خود بر شایستگی و استحقاق نیشابور صحه گذاردند معروض می دارم و از خداوندِ کتاب و قلم، رفعت روزافزون مرتبه ی کتاب و کتابخوانی در سراسر ایران اسلامی را مسألت می نمایم.
سیدسعید سرابی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.