در جلسه صمیمانه اصحاب رسانه با مدیر كل روابط عمومی صداوسیما، اطلاعات ویژه برنامه های صداوسیما در نوروز ۹۵ اعلام شد.

انتظار ما از سخنگوی دولت حمایت از رسانه ملی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، در این نشست كه در مجتمع پذیرایی ملا صدرا  و به میزبانی اداره كل روابط عمومی صداوسیما برگزار شده بود، اطلاعات ویژه برنامه های نوروز 95 شبكه های رادیویی، تلویزیونی و مراكز استان ها اعلام شد.
دكتر داود نعمتی اناركی مدیركل روابط عمومی صداوسیما در ابتدای سخنان خود ، ضمن خیر مقدم به نمایندگان رسانه ها كه پذیرای دعوت روابط عمومی بودند و در این نشت حضور داشتند، گفت: تمام تلاشمان این است كه بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانه ها داشته باشیم و اخبار سازمان را در سطحی وسیع و گسترده برای اطلاع مردم در اختیار رسانه ها قرار دهیم. وی با تاكید بر اینكه جنس فعالیت های روابط عمومی و رسانه ها یكی است، اظهار امیدواری كرد كه در سال آینده بیشتر بتوانیم به درخواست خبرنگاران در خصوص تعامل با رسانه ملی پاسخ دهیم. وی با بیان اینكه اطلاعات ویژه برنامه های  نوروزی شبكه ها و مراكز در یك بسته جامع خبری از طریق پست الكترونیكی برای همه رسانه ها ارسال شده است، گفت: ممكن است برخی تغییرات جزئی مثلا در نام برنامه ویا ساعت پخش آن ها پیش بیاید كه هرگونه تغییر سریعا به رسانه ها اعلام خواهد شد. وی اظهار امیدواری كرد كه با اطلاع رسانی دقیق، بتوانیم شرایطی را فراهم كنیم تا مردم عزیز با برنامه ریزی مناسب بتوانند برنامه های مورد نظر خود را ببینند و یا بشنوند .
مدیر كل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر دكتر نوبخت سخنگوی دولت كه در خصوص بودجه رسانه ملی و موارد دیگر مانند یك جانبه نگری رسانه بیان كرده اند، گفت: اظهارات ایشان نوعی فرافكنی محسوب می شود. وی اظهار داشت: ای كاش ایشان به جای این فرافكنی و بیان عباراتی مانند سفره دل پر خونم را در مورد صداوسیما باز نكنم و اینكه صددرصد اعتبارات صداوسیماپرداخت شده است، به بیان واقعیت های مربوط به بودجه صداوسیما می پرداختند. دكتر نعمتی افزود: ادعای جناب دكتر نوبخت در خصوص پرداخت كامل اعتبارات صدا وسیما در سال 94 صرفا در خصوص بودجه جاری سازمان است، ولی باید به صراحت بگویم 2/3 رقم بودجه عمرانی رسانه ملی تا كنون پرداخت نشده است و همین موضوع باعث شده كه انجام پروژه های عمرانی متوقف شود.

مدیر كل روابط عمومی صداوسیما در خصوص بخش دیگری از اظهارات دكتر نوبخت كه گفته بودند، میزان بودجه سال 95 رسانه ملی از سال 94 بیشتر هم شده است، تصریح كرد: واقعا چنین موضوعی تحقق نیافته است و آمار و ارقام نشان می دهد كه افزایش بودجه صداوسیما برای سال 95 تنها یك درصد بوده است، در حالی كه بودجه دیگر  دستگاه های فرهنكی بین  30 تا 40 درصد رشد را نشان می دهد.
 نعمتی یادآور شد؛ با توجه به افزایش 12 درصدی حقوق و مزایا، در واقع كمك دولت به رسانه ملی كاهش نیز داشته است.
مدیر كل روابط عمومی صداوسیما در ادامه با بیان این نكته كه دولت، رسانه ملی را موظف كرده است بیش از 50 درصد نیاز مالی خود را درآمد زایی داشته باشد،  گفت : وقتی رسانه برای تحقق آن به موضوع مزایده آگهی ها می پردازد و برنده مزایده نیز مشخص می شود، اما می بینیم كه فشار ها به بانك ها آغاز می شود كه خود را از این موضوع كنار بكشند و این طرح را به شكست می كشانند.
وی تصریح كرد با این وضعیتی كه برای رسانه پیش آمده باید اظهار كرد كه سفره دل صداوسیما پر از خون است كه هنوز گوشه ای از آن بیان نشده است.
 وی در خصوص عملكرد صداوسیما در ایام تصویب برجام و مذاكرات هسته ای، خاطر نشان كرد: میزان پرداختن به موضوع برجام از نگاه موافقان و مخالفان آن، بارها در گزارش های مختلف و با ذكر دقیق آمار و جزئیات و نام برنامه ها اعلام شده است، آماری كه نشان از پرداختن حدود 2 برابری به نظرات موافقان برجام داشته است و در این خصوص مردم بهترین داور محسوب می شوند كه فارغ از هرگونه سیاسی كاری به ارزیابی منصفانه عملكرد رسانه می پردازند.  دكترنعمتی افزود: تلاش رسانه ملی در موضوعات مختلف مرتبط با دولت، همراهی و همدلی است و حضور مسئولان محترم سازمان ها و وزارتخانه ها در برنامه های مختلف و تشریح عملكرد ان ها نشان از این همراهی دارد و اگر انتقادی نیز در برخی برنامه ها نسبت به برخی عملكردها می شود، منبعث از وظیفه ذاتی رسانه در پرداخت دقیق به موضوعات است، همانطور كه رسانه های مختلف نیز نسبت به عملكرد رسانه ملی بعضا نقد حرفه ای و نه تخریبی دارند و از سوی رسانه ملی و مدیران مورد توجه قرار می گیرد.
در ادامه این نشست صمیمی از همكاری خوب خبرنگاران و دبیران سرویس های فرهنگی و هنری رسانه ها با روابط عمومی صداوسیما قدردانی شد . همچنین از سوی خبر نگاران و دبیران سرویس های فرهنگی و هنری روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نكات مختلفی از جمله زمینه سازی برای بازدید خبرنگاران از پشت صحنه سریال ها، برگزاری نشست های خبری با دیگر مسئولان رسانه و .... مطرح شد كه دكتر نعمتی اظهار امیدواری كرد روابط عمومی صداوسیما بتواند برای سال 95 ارتباط بهتری را با اصحاب رسانه ها داشته باشد و پاسخگوی نیاز های خبری آن ها باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.