قدس آنلاین – ششتمد : مسئول کانون بسیج فرهنگیان استان خراسان رضوی گفت: همه ما به شهیدان نیاز داریم و نیاز ما به شهیدان برای هدایت شدن و انسان ماندن می باشد.

نیاز به شهیدان برای هدایت شدن و انسان ماندن است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از ششتمد علیرضا کاظمی که در اولین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهر ششتمد تحت عنوان " مدرسه عشق " سخن میگفت با بیان اینکه شهیدان زنده هستند و در نزد خدای خود روزی می خورند افزود : تکریم به خانواده های شهدا یک وظیفه است .

وی ادامه داد: شهیدان میزان اثر گذاری فراوانی در زندگی سیاسی ، اجتماعی و خانوادگی افراد جامعه دارند که متاسفانه دقت در این خصوص بسیار کم است  و تا کنون بهره  کافی نبرده ایم.

وی اضافه کرد : بهترین کمکها را باید از روح بلند شهیدان طلب کنیم و بدون تردید شهیدان به مدد ما خواهند آمد.

سخنران اولین یادواره سیزده شهید فرهنگی و دانش آموز ششتمد یادآور شد : از شهیدان بخواهیم که در این دنیای پرتلاطم و پر خطر دستمان را بگیرند و انشاءا... که بتوانیم از شهداء سبک زندگی ، ولایتمداری ، مدیریت جهادی ، مسئولیت پذیری و ساده زیستی آنها درسها بیاموزیم .

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد : شهادت مقوله بسیار ارزشمندی است و شهادت آرزوی ائمه و صلحاء بوده است و باید امروز ما دلمان به حال خودمان بسوزد.

وی با بیان اینکه یادواره شهداء فرصتی طلایی و تربیتی است که با آن خود را مورد سنجش قرار می دهیم تا ببینیم که تا چه میزان در مسیر شهداء حرکت می کنیم تصریح کرد : با برپایی یادواره شهداء به فکر تجدید پیمان با شهدا می افتیم و این مهم برای ما بسیار ارزشمند است.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان استان خراسان رضوی ادامه داد: دشمن وقتی نتوانست در جنگ سخت ما را شکست دهد به فکر جنگ نرم افتاد.

 و ی بااشاره به پروژه نفوذ که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید فرمودند به نقل از ایشان گفت :  معظم له می فرمایند : "این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد و البته نباید این موضوع مهم را در یک خصوص مصادره کنیمچرا که نفوذ در همه حوزه ها توسط دشمن برنامه ریزی شده است.

دکتر کاظمی در عین حال یادآور شد : شهدای منطقه افتخار ماندگاری برای ششتمد می شوند و اما افتخار ارزشمندی که نصیب ششتمد شده این است که شهید خردسال احمد نظیف بعنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شده است.

امام جمعه ششتمد نیز در این مراسم معنوی گفت: برگزاری یادواره شهداء یک سنت قرآنی است و ریشه آن در قرآن می باشد.

رمضانعلی ثباتی مقدم تصریح کرد : خداوند در آیات متعددی به این موضوع اشاره کر ده است یادواره حضرت ابراهیم خلیل الله بعنوان بازخوانی صداقت ، یادواره حضرت موسی(ع) بعنوان بازخوانی اخلاص ، یادواره اسماعیل (ع) و بازخوانی صداقت و ایمان ، یادواره ایوب و بازخوانی مقابله با شیطان و یادواره ابراهیم ، اسحاق و یعقوب و بازخوانی بصیرت از نمونه های آن می باشد.

نماینده ولی فقیه در ششتمد یادواره شهداء را بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و یادآورشد : دلیل عنایت ویژه مقام معظم رهبری به یادواره های شهداء ، انتقال پیام این عزیزان به نسل جدید است .

وی اظهار داشت: باید به نسلی که آن روزها را ندیده است گفته شود که بزرگترین اتفاق نظام مقدس ما سالهای دفاع مقدس است.

امام جمعه ششتمد گفت: یادواره شهداء یعنی به مسئولین ، مردم و به همه دنیا بگوییم که ما هر چه داریم از شهداء والامقام است.

وی اظهار داشت : قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهیدان ما و پایداری خانواده های ایشان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد نیز در ابتدای این مراسم گزارش از شش ماه فعالیت اعضاء ستاد یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز ششتمد ارائه کرد./  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.