قدآنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از انعقاد قرارداد همکاری شرکت‌های ایدم و چرخشگر با مرسدس بنز و ZF آلمان خبر داد.

عقد قرارداد مرسدس بنز و ZF آلمان با صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا رحمانی عصر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ‌اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی به خاطر سابقه صنعتی درخشان خود مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی است و فضایی که در دوران پسابرجام فراهم شده بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعتی خارجی به این استان است.

وی عنوان کرد: تاکنون 30 هیئت خارجی برای توسعه همکاری‌های صنعتی و اقتصادی با آذربایجان‌شرقی به استان سفر و از توانمندی‌های استان بازدید کرده‌اند و برخی همکاری‌ها در دست اقدام و تعدادی نیز منجر به عقد قرارداد و تولید محصول شده که نمونه بارز آن همکاری دو شرکت ایدم و چرخشگر است.

رحمانی افزود: رفت و آمد هیئت‌های مختلف اقتصادی و تجاری به کشور و استان قدم مهمی برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای مختلف بوده و لازم است تا حداکثر بهره‌برداری را از این سفرها داشته باشیم.

رحمانی اضافه کرد:‌ اینکه امروز شرکت خودروسازی معتبری مانند مرسدس بنز وارد عقد قرارداد با شرکت ایدم شده و قرار است چندین نوع موتور خودروهای خود را از شرکت ایدم تامین کند گام بسیاری مهمی در بهره‌برداری از فضای پسابرجام به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو به قرارداد شرکت چرخشگر برای تامین گیربکس پیشرفته و گیربکس ال 90 نیز اشاره کرد و گفت: در دوران پسابرجام هر چه در توان داریم باید به کار بگیریم تا در این فرصت ایجاد شده بیشترین بهره برداری را برای استان و کشورمان به عمل آوریم.

رحمانی تصریح کرد: شرکت چرخشگر یکی از ظرفیت های مهم در زنجیره خودروسازی آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود و ما نیز سعی داریم تا هر روز توسعه آن را افزایش دهیم.

وی افزود: با تلاش هایی که در مجموعه چرخشگر انجام شد و پیگیری های به عمل آمده این شرکت به عنوان مرکز تحقیق و توسعه گیربکس انتخاب گردید که قطعا تاثیر مثبتی بر توسعه آن خواهد گذاشت.

وی به اهمیت برجام تاکید و اضافه کرد: لازم است همه ارگان ها و مسئولان کمک کنند تا در کنار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، در فضای پساتحریم کشور از کوچک‌ترین فرصت ایجاد ارتباط با دنیا بهره مند شود چرا که هر دوی آنها مورد تاکید و تایید رهبری است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تولید ملی بهترین و نزدیک ترین راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: متاسفانه به رغم همه تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید ملی و نقش آن در رهایی از اقتصاد نفتی دارند،‌توجه چندانی به این موضوع نشده و تولید هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته است.

رحمانی افزود: اگر چه در طول سالیان گذشته تفکرها نسبت به گذشته فرق کرده و نگاه بهتری به تولید می شود ولی اهمیت و نیازهایی که این بخش دارد را اقناع نمی‌کند.

وی با اشاره به وضعیت مناسب صنایع استان در مقایسه با استان‌های صنعتی دیگر، گفت:‌ در مجموع وضعیت واحدهای تولیدی مستقر در آذربایجان‌شرقی به همت تولیدکنندگان و پیگیری‌هایی که انجام می شود از همه استان‌های دیگر بهتر است ولی این به معنای ایده‌آل بودن وضعیت نیست. اما باید فراموش نکنیم که شرایط موجود با چه مشکلاتی حفظ شده است.

رحمانی اضافه کرد:‌ اگر می خواهیم صنعت استان شکوفا شود باید به سمت تولید صادرات محور و ایجاد واحدهای دانش بنیان برویم.

وی با اشاره به کمبود منابع سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی استان،‌ افزود:‌ منابع تسهیلات بانکی محدود است و به نظر می رسد که هدایت این منابع به سوی واحدهای کوچک به لحاظ فنی و اقتصادی بهتر از واحدهای بزرگی است که در برخی موارد به کل سهم استان نیاز دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.