گوگل برای ایجاد گوشی های نکسوس با کمک بهترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان، به خود می بالد، اما احتمال تغییر برنامه های نیز وجود دارد.

پیش بینی ساخت گوشی های سه سال آینده ی نکسوس توسط HTC

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از بیزنس تایمز، آن طور که از خبرها به گوش می رسد، پیش بینی می شود که قرار است ساخت همه ی گوشی های هوشمند نکسوس در چند سال آینده به کمپانی HTC واگذار شود.

گزارش های غیر رسمی نشان می دهد که کمپانی HTC، قراردادی سه ساله را برای تولید گوشی های هوشمند نکسوس امضا کرده است.

سال گذشته گوگل، تصاویری از دو گوشی نکسوس را برای اولین بار منتشر کرد که بسیار مشابه گوشی های هوشمند HTC بود. همچنین خبرهایی از همکاری کمپانی هوآوی برای تولید فبلت هوشمند نکسوس 6P  منتشر شد، اما پس از آن، دنیای تکنولوژی شاهد گوشی هوشمند کوچک تری از نکسوس، یعنی 5X بود که با همکاری کمپانی LG تولید شده بود.

اخیرا گوگل از انتشار هر گونه جزییاتی در این خصوص خودداری می کند و شاید این بدان معنی باشد که غول جست و جوگر دنیا تصمیم دارد که عملکرد جدیدتری نسبت به گذشته از خود نشان دهد.

البته، تصمیم گوگل برای همکاری با HTC و تولید گوشی های هوشمند نکسوس در سه سال آینده، تنها از اخبار غیر رسمی منتشر شده است و آخرین گوشی هوشمند نکسوسی که پیش از این توسط HTC ساخته شده بود، تبلت نکسوس 9 بود که در سال 2014 راه اندازی شد.

نکته ی جالب توجه در خصوص پروژه ی نکسوس آن است که قرار است سال به سال گوشی های هوشمند مختلفی را با این برند مشاهده کنیم و برخلاف گوشی های هوشمند سایر برندها مانند اپل و سامسونگ، هر سال، شاهد ارتقای تکراری مدلی خاص نخواهیم بود.

البته برخی شایعات اشاره کرده اند که این محصول جدید نکسوس، حتما یک گوشی هوشمند است و حرفی از تبلت بودن یا نبودن آن گفته نشده است.

از نظر برخی کارشناسان، مشاهده ی نکسوس با یک برند ثابت در چند سال مداوم، ممکن است باعث افت کیفیت این برند شود، اما اگر HTC یک گوشی هوشمند بسیار خوب هم برای نکسوس تولید کند، ارزش این را دارد که گوگل ریسک کند و اقدام به بستن قرارداد چند ساله با این کمپانی کند.

 

ترجمه:‌ رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.