قدس آنلاین- تبریز: رئیس دانشگاه تبریز گفت: براساس آخرین رتبه‌بندی موسسات بین‌المللی ۱۳ دانشگاه از ایران در فهرست یک هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند که در این میان دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های ایران رتبه چهارم و ۴۹۲ دنیا را کسب کرده است.

رتبه دانشگاه تبریز در دنیا در ردیف ۴۹۲ قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی در جشنواره جایزه بزرگ جشنواره دانشجویی پویایی و خلاقیت علمی- پژوهشی در تالار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز، اظهار داشت: این کار ارزشمند و مقدس برای تشویق دانشجویان در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر است و بدینسان این نوع کارهای برای کشف و استعداد یابی دانشجویان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان، قشر فرهیخته و فهیم جامعه هستند و ضروری است برای رسیدن به مراتب بالاتر و موفقیت بیشتر در عرصه‌های مختلف در حد امکان از آنان حمایت شود، تصریح کرد: درخشش دانشجویان در جشنواره‌ها و مسابقه در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نشان از همت و توانمندی آنها  است، و از این رو برای شکوفایی استعداد و توانمندی آنها باید در شانشان قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه تبریز، افزود: هر اندازه برای توسعه و پیشرفت تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه گام برداریم، این کار ارزشمند و مفید است و رشد علمی کشور به برکت انقلاب در سال‌های اخیر قابل توجه بوده به طوریکه در گذشته ما بین یک هزار دانشگاه مطرح جهان اسمی از دانشگاه‌های ایران نبود ولی امروزه دانشگاه تبریز و چندین دانشگاه کشور در میان دانشگاه‌های مطرح دنیا قرار دارند.

به گفته وی، براساس آخرین رتبه‌بندی  موسسات بین‌المللی 13 دانشگاه از ایران در فهرست یک هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند که در این میان دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های ایران رتبه چهارم و 492 دنیا را کسب کرده است.

پورمحمدی، با اشاره به رشد شتابان علمی کشور در عرصه های مختلف، اضافه کرد: به همت اساتید و دانشجویان، در حال حاضر 6/1 درصد تولیدات علمی جهان در اختیار اساتید و محققان ایران است.

حمید احمدی، دبیر جشنواره نیز در این آیین با اشاره به اینکه این جشنواره به منظور تجلیل از دانشجویان این دانشگاه با سوابق برجسته علمی- پژوهشی صورت گرفته است، تصریح کرد: تمام دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تبریز و فارغ التحصیلانی که بیش از شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی آن‌ها سپری نشده بود، می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

به گفته وی، بعد از فراخوان، 42  اثر از چهار گروه عمده علمی فنی- مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی و دامپزشکی با استانداردهای بالای علمی دریافت و بعد از داوری 12 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

لازم به توضیح است؛ نعیمه ماشینچی، علی بوداغی، حسن قاسمی، ناصر شوکتی، مهدیه صفرپور، مرتضی تاکی، فزراد محمدخانی، محمدرضا افشار مقدم، سارا لالی، صیاد نوجوان و مرتضی نظری به عنوان دانشجویان برگزیده گروه‌های علمی علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه،کشاورزی و دامپزشکی  و مهرانگیز فتحی‌نیا به عنوان دانشجوی برگزیده گروه علوم پایه و برگزیده کل دانشگاه انتخاب  و از آنان تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.