قدس آنلاین/همدان: مشکلی در تامین میوه برای ایام عید نوروز وجود ندارد و نیاز مردم در این ایام بدون پاسخ نخواهد ماند.

امسال قیمت میوه دولتی گران‌تر از میوه بازار همدان ، نخواهدبود!

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ رضا البرزی ، رئیس اتحادیه میوه فروشان همدان  با اعلام مطلب فوق در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان ، افزود: هر سال توزیع میوه دولتی با عاملیت اتحادیه میوه و تره‌بار انجام می شود و خوشبختانه مشکلی نیز در این زمینه تاکنون ایجاد نشده است.
وی با اعلام اینکه امسال هم باید غرفه‌های توزیع میوه دولتی به عوامل دارای پروانه کسب واگذار شود خاطرنشان کرد: برای امسال بین 200 تا 300 تومان کارمزد فروش میوه دولتی پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود تجدیدنظری در این زمینه صورت گیرد چراکه هزینه غرفه‌داران بیشتر از این میزان است و صرفه اقتصادی برای آنها وجود ندارد.
البرزی با تاکید بر اینکه قیمت میوه دولتی باید به گونه‌ای تعیین شود تا بتواند در بازار تاثیر گذاشته و قیمت‌ها را منطقی کند، تصریح کرد: سال گذشته قیمت میوه دولتی بیشتر از بازار بود که این خود مشکلاتی در بازار ایجاد کرد که زمینه را برای سواستفاده افراد سودجو فراهم کرد.
محمد علی وفا ؛ رئیس اتحادیه بارفروشان همدان نیز در این جلسه ، گفت: از امروز پرتقال در میدان بار همدان 2200 تومان و سیب 1700 تومان توزیع می‌شد و در توزیع میوه از طریق میدان بار همدان مشکلی وجود نداشته باشد اما در سطح خرده‌فروشی در زمینه قیمت مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه توزیع میوه دولتی باید در کانون‌های جمعیتی همچون حاشیه شهر و مسکن مهر انجام شود، یادآور شد: توزیع میوه دولتی در برخی از مناطق یک و دو شهرداری همدان لازم نبوده و بیشتر در مناطق پایین شهر باید تحت پوشش توزیع میوه دولتی قرار گیرد.
رئیس اتحادیه بارفروشان همدان با اشاره به اینکه به پرتقال‌های وارد شده به استان همدان موادی زده می‌شود گفت: این مواد سبب شده تا ماندگاری پرتقال کاهش یافته و در زمانی کوتاهی از بین برود.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.