سخنگوی شهرداری مشهد مقدس گفت: ارتقای سلامت اداری مهمترین اولویت و دستور کار شهرداری مشهد در دوره فعلی است.

ارتقای سلامت اداری مهمترین اولویت شهرداری مشهد مقدس است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،در روزهای اخیر مدیران حوزه شهردار مشهد در نشستی خبری ضمن ارائه گزارش از مهم‌ترین فعالیت‌های خود طی دو سال گذشته پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در نشست بودند.
در این بین و در کنار اعداد و ارقام و گزارش‌های ارائه‌شده از سوی مجید پیراسته مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد و همچنین مدیران بخش‌های مختلف این حوزه، امیر رمضانی، مدیر حراست شهرداری مشهد نیز گزارش مختصری از فعالیت‌های این مدیریت در دو سال گذشته را ارائه و طی آن ضمن اشاره به جلوگیری از 302 میلیارد تومان زمین‌خواری در مدت زمان یاد شده از جلب و بازداشت 96 نفر از نیرو‌های شاغل در بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری و همچنین 74 نفر از شهروندان به خاطر ارتکاب برخی تخلفات خبر داد.
اما این خبر در برخی از رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی به گونه‌ای بازتاب پیدا کرد که گویی آمار ارائه شده بازداشتی‌ها یک‌جا و در روزهای اخیر بوده در حالی که کل نشست روز گذشته برای ارائه گزارش عملکرد دو ساله مدیریت شهری بوده و طبیعتاً آمار ارائه شده نیز مربوط به دوره 2 ساله است در این راستا و در جهت تنویر افکار عمومی و اصلاح موارد یاد شده گفت‌وگویی با مهدی رضوی‌کیا، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد انجام شد.
مهدی رضوی‌کیا با اشاره به آمار ارائه شده در نشست خبری مدیران حوزه شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد مقدس اعتقاد دارد که اطلاع‌رسانی صادقانه، شفاف و به موقع به شهروندان به ارتقای سلامت اداری و افزایش اعتماد شهروندان به خادمان خود در مدیریت شهری کمک خواهد کرد و هدف از انتشار آمار و اطلاعات و مصادیق این‌گونه برای شهروندان عزیز صرفا در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم است.
وی افزود: بخش قابل توجهی از تعداد 96 نفر اعلامی مربوط به نیروهای شاغل در بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری بودند که برخورد متناسب از طریق مراجع ذی‌ربط نیز با شرکت‌ها و افراد مختلف صورت گرفته است.
سخنگوی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این زمینه رویه‌های پیشگیرانه متناسب در دست اقدام و پیگیری است که در سال جاری در مقایسه با سال‌های 91 و 92‌، وقوع تخلفات در حوزه‌های مشابه از کاهش چشمگیری حکایت دارد.
وی بیان کرد: پس از آسیب‌شناسی و ریشه‌‎یابی علل تخلفات شاخص‌هایی چون ضعف در تدوین و یا تفسیر قوانین و مقررات و عدم درجه‌بندی مناسب پیمانکاران در صدر عوامل موثر شناسایی شده‌است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد همچنین با اشاره به تنوع وظایف و خدمات گسترده شهرداری مشهد افزود: بعضاً افراد سودجو در حوزه‌هایی همچون زمین خواری، استفاده از اسناد مجعول و کار چاق‌کنی جرائمی را مرتکب شده بودند که در این خصوص 74 نفر از این افراد طی دو سال گذشته شناسایی و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رضوی‌کیا با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات در خورتوجه مدیریت شهری در راستای ارتقای سلامت اداری گفت: سلامت اداری در دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته و در این زمینه خوشبختانه با تاکیدات شهردار مشهد و حمایت مسئولان ارشد شهرداری و نگاه ویژه شورای اسلامی شهر مشهد در راستای ارتقای سلامت اداری و سازمانی، اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون بررسی دقیق صلاحیت‌ها، ارزیابی و نظارت مستمر و دقیق و جدی بر پیمانکاران و توجه به معیشت کارکنان و همچنین استفاده از بسترهای نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات به جهت دخالت نیروی انسانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که این اقدامات موجب شده‌ شهرداری مشهد رتبه اول سلامت اداری را بین دستگاه‌های خدماتی در کشور کسب کند و موجبات پرسنل خدوم و پاک‌دست شهرداری را سبب شود. همچنین نتایج تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشگاه فردوسی مشهد نشان از افزایش رضایتمندی مردم از شهرداری مشهد طی دوسال اخیر دارد.
وی افزود: حدود 17‌هزار نفر بدنه خدوم و تلاشگر مرتبط با شهرداری مشهد با ملاک قرار‌دادن قانون و وجدان‌کاری و در راستای ضوابط اداری موجود تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و مسائل شهروندان و انجام خدمت صادقانه و بی‌منت به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)مصروف داشته و به این خدمتگزاری صادقانه می‌بالند.
سخنگوی شهرداری مشهد با بیان اینکه علی‌رغم نظارت و بازرسی‌های گسترده و جدی در دستگاه‌ها و ادارات، گاهاً به واسطه گستردگی و حجم زیاد فعالیت‌ها و عوامل دیگر شاهد بروز برخی تخلفات هستیم، یادآور شد: مشاهده مصادیق مشابه به دلیل آسیب‌های ساختاری و قانونی که اشاره شد، در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته که مدیریت شهری در دوره جدید بر این باور است که در کنار نظارت و بازرسی دقیق، جدی و پیشگیرانه، در صورت وقوع تخلف و انجام اقدامات لازم برای برخورد با افراد خاطی ضمن پیگیری حقوقی لازم، موارد را صادقانه به اطلاع شهروندان برساند.
وی با تاکید بر اینکه بهتر است رسانه‌ها با عدالت و انصاف ضمن استقبال و قدردانی از شفاف‌سازی در شهرداری مشهد از حواشی موجود بکاهند، افزود: جای این سئوالات مهم همچنان باقی است که کدام دستگاه حاضر است اینگونه آمارها را رسانه‌ای کند؟ آیا شهرداری مشهد در دوره‌های گذشته این‌گونه آمارها را ارائه کرده و آیا سایر دستگاه‌های استان و یا شهرداری کلانشهرها حاضرند آمار و تخلفات حوزه خود را ارائه کنند؟
رضوی‌کیا در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه به‌واسطه همراهی خوب با مدیریت شهری مشهد مقدس، خطاب به برخی رسانه‌ها تصریح کرد: آیا بهتر نیست انصاف پیشه کنیم و در نشر و بازنشر اخبار از دایره انصاف خارج نشویم؟ و آیا بهتر نیست از سایر دستگاه‌ها آمار تخلفات واقعیشان را مطالبه کنیم؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.