کتاب‌های «مشهد از مقاومت تا پیروزی» و «انقلاب اسلامی در مشهد» با حضور رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت مشهد و مسئولان استانی در مراسم سالروز تاسیس کانون‌های مساجد رونمایی شد.

کتاب‌ «مشهد از مقاومت تا پیروزی» رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه ظهر  امروز درمراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در محل تالار قدس برگزار شد اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان دو رهبر مردم  نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی وتبیین اصول فرهنگ اسلامی  داشتند.
وی با بیان اینکه یکی از تکالیف امروز در راستای ادامه راه انقلاب اسلامی تربیت افراد بر اساس فرهنگ انقلابی است، افزود: موفقیت  در این راه  بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمان محقق می‌شود که بتوانیم افراد را بر اساس اصول  فرهنگ اسلامی تربیت کرده و جامعه ای را بر مبنای آن ایجاد کنیم.
امام جمعه موقت مشهد ظهور نهضت اسلامی امام خمینی(ره) را از مصداق‌های حرکت‌های انسانی در راه فرهنگ الهی معرفی کرد و گفت: ایجاد ذهنیت اسلامی و انقلابی از سوی امام خمینی(ره) در چندین دهه سبب  اثبات قدرت فرهنگ تشیع شد چراکه این  ذهنیت سبب آزادی انرژی مردم  برای آزادی بشریت می‌شود.
فرزانه با تاکید بر اینکه اصول فرهنگ اسلامی توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به خوبی تبیین شده  اما اینکه ما چقدر توانسته‌ایم براساس این اصول مردم را تربیت کنیم جای سوال دارد، گفت: امروز پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه برخی مصادیق فرهنگ غربی مثل افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، اعتیاد و مواردی از این قبیل برگرفته از ذهنیت و فرهنگ غربی  در کشور در حال شیوع است.
امام جمعه موقت مشهد مقدس  در توضیح فرهنگ خاطر نشان کرد: فرهنگ یعنی آن ذهنیت حاکم بر انسان که هدف، جهت حرکت و همچنین سرعت حرکت انسان را در طول زندگی تعیین می‌کند چرا که فرهنگ نقشه زندگی انسان را تبیین می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.