قدس آنلاین- تبریز: وزیر راه و شهرسازی از بازسازی کامل هفت فرودگاه بین‌المللی کشور به عنوان فرودگاه‌های اصلی ایران خبر داد و گفت: در این ارتباط با دو کشور اروپایی از جمله آلمان مذاکره شده تا یک فرودگاه در کلاس جهانی در تبریز احداث شود.

آخوندی: احداث فرودگاه در کلاس جهانی در تبریز توسط اروپایی‌ها/ مذاکره با‌ آلمان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عباس آخوندی در در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید مدنی تبریز پس از توضیحات مدیران استانی، دستور داد جلسه‌ای در خصوص بررسی وضعیت این پروژه در وزارت راه و شهرسازی تشکیل و تصمیمات لازم در خصوص ادامه اجرای آن اتخاذ شود.

وی از بازسازی کامل هفت فرودگاه بین‌المللی کشور به عنوان فرودگاه‌های اصلی ایران خبر داد و با بیان این که فرودگاه تبریز یکی از این فرودگاه‌هاست، افزود: در این ارتباط با دو کشور اروپایی از جمله آلمان مذاکره شده است تا یک فرودگاه در کلاس جهانی در تبریز احداث شود.

جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به آغاز اجرای این پروژه از سال 1390، گفت: متاسفانه تاکنون زمان را از دست داده‌ایم و باید در دو سال آینده حداکثر استفاده را از فرصت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ترمینال موجود فرودگاه تبریز در شأن این شهر نیست، افزود: برای جذب گردشگر در سال 2018 باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که یکی از مهم‌ترین آنها ایجاد امکانات مناسب در فرودگاه تبریز است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی و شهردار تبریز هم در این نشست گزارشی از روند اجرا و مسایل و مشکلات این پروژه ارائه کردند.

احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید مدنی تبریز در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع، از اسفند سال 1390 آغاز شده بود، اما به دلیل کمبود اعتبار در مرحله ساخت فونداسیون و در حالی که قریب به سه میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده بود متوقف شد.

برای ادامه احداث این پروژه، در سال 1393 تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت فرودگاه‌های کشور و شهرداری تبریز امضا شد که بر اساس آن شهرداری تبریز با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی اجرای این پروژه را متعهد شده بود، اما به دلیل عدم تحقق شرایط عقد قرارداد برای سرمایه‌گذاری در پروژه، این تفاهم‌نامه تاکنون اجرایی نشده است.

همچنین به دلیل ضرورت به‌روز کردن نقشه‌های موجود بر اساس آیین‌نامه‌های جدید ساختمانی، پروژه مذکور برای بازنگری به یک مشاور بین‌المللی واگذار شده که بعد از مطالعات صورت گرفته، دو طرح جدید معماری از سوی این مشاور ارائه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.