از سوی اداره عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه خراسان، مراسم یادبود آیت الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

از سوی عقیدتی سیاسی ارتش یادبود آیت الله واعظ طبسی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با گذشت هفتمین روز از خاکسپاری آیت الله واعظ طبسی،‌ مجلس ترحیمی در حرم مطهر رضوی از سوی اداره عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه خراسان برگزار شد.

در این گرامیداشت، مهندس مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، فرماندهان نیروهای مسلح و دیگر مدیریان استانی و آستان قدس رضوی و خیل عظیمی از زائران و مجاوران ولایت مدار حضور داشتند.
در ابتدای این برنامه که منور به حضور پیکر شهدای مدافع حرم بود، سروان صناعی و وفایی چند آیه از کلام الله مجید قرائت را کردند و مداحان خاندان عصمت و طهارت به روضه و مرثیه خوانی پرداختند.
در این ویژه برنامه، حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار؛ مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از دیدگاه اسلام، تقوای الهی، علم دینی و جهاد در راه خدا، سه فضیلت مهم و اساسی انسان بشمار می رود که در سعادت و بالندگی فرد و جامعه نقش بسزایی را ایفا می کند.
وی ادامه داد: تقوای الهی ملاک و معیار ارزش انسان هاست و این مهم با شاخصه هایی چون بصیرت، موفقیت، توکل به خدا داشتن و اهل صبر بودن در وجود انسان جای می گیرد.
مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با استناد به حدیث امام علی(ع) افزود: انسانی که مرتکب به کارهای بی تقوایی و فسق و فجور می شود، مانند نشستن وی برمرکبی است که امکان کنترل آن نیست و در دره های آتش می افتد.
وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) مالک اشتر را به عنوان فرمانده خود قرار داد زیرا وی در مسائل حکومتی و نظامی لحظه ای شبهه و بی تقوایی در دل خود راه نمی داد و در ولایتمداری سست نمی شد.
حجت الاسلام شریعتی تبار بیان کرد: خدای متعال به انسانهای با ایمان عالم درجات والایی عطا می کند، آیت الله واعظ طبسی بخاطر تقوای الهی داشتن و اهل علم دین بودن به خدمتگزاری صادقانه در آستان مقدس امام رضا(ع) مشرف شد که در این مهم، فعالیت های زیادی را انجام دادند.
وی ادامه داد: در روایات آمده است که وقتی یک عالِم دینی از دنیا می رود، ملائکه و ملکوت عالَم بر ماتم او گریه می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.