قدس آنلاین/همدان: در سال ۹۴ صنایع‌دستی همدان موفق به کسب ۴۹ نشان ملی شد، و در حال حاضر همدان دارای ۷۹ نشان ملی در صنایع‌دستی کشور است.

همدان در جذب تسهیلات و اعطای آن به هنرمندان صنایع دستی در سالهای ۹۳،۹۴ رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش قدس آنلاین از همدان، علیرضا قاسمی ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:  بعضی ها می گویند معاونت صنایع‌دستی تعطیل شده است، اما من می خواهم شاخصه‌های عملکردی را مدنظر قرار دهیم و سپس طبق آن اقدام به ارزیابی کنیم.
وی در ادامه گفت: در ارزیابی معاونت صنایع‌دستی کشور، همدان در جذب تسهیلات و اعطای آن به هنرمندان صنایع‌دستی در سال‌های 93 و 94 رتبه نخست را کسب کرده است.
قاسمی ضمن اشاره به انتخاب لاله‌جین به عنوان «شهر خلاق جهان» یادآور شد: میزان صادرات صنایع‌دستی نیز یکی از شاخصه‌های ارزیابی است.
وی ارزیابی که در معاونت صنایع‌دستی کشور انجام می‌شود را بهترین شاخصه عملکردی دانست و خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی همدان در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه هنرمند سفال در سال‌های 93 و 94 از سوی اتاق بازرگانی به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده است، گفت: شاکله اصلی تشکیل اتاق صادرکنندگان صنایع‌دستی صادرکنندگان سفال لاله‌جین هستند.
 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.