در حالی که آمریکایی‌ها در دوران پسابرجام تصویر غلطی از تعامل مثبت ایران در موضوع هسته‌ای برای خود ترسیم کرده بودند و براساس آن به وفور تهدید بازگشت مجدد تحریم‌ها، تحریم موشکی و حقوق بشری را علیه ایران به کار می‌گرفتند، رزمایش «اقتدار ولایت» برگفته از اصل رعب‌افکنی در دل دشمن، پاسخی به‌هنگام به آمریکا و هم‌پیمانانش برای تصحیح تصور غلط خود از رفتار ایران در دوره پسابرجام بود.

رزمایش «اقتدار ولایت»؛ پاسخی به‌هنگام برای تصحیح تصورات استکبار از ایران پسابرجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا،رزمایش اقتدار ولایت در این هفته برگزار شد و آخرین دستاوردهای نظامی و موشکی سپاه از جمله موشک‌های بالستیک به نمایش درآمد؛ این مسئله با واکنش آمریکا و برخی هم‌پیمانان اروپایی آن مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه امریکا با بیان اینکه آزمایش موشکی ایران ناقض برجام نیست، گفت: «اگر گزارش‌های منتشر شده درباره آزمایش موشکی ایران تأیید شود، این موضوع را در شورای امنیت مطرح خواهیم کرد. نشانه‌های قوی وجود دارد که قطعنامه شورای امنیت نقض شده است».
این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده برنامه موشکی‌اش تدافعی و برای بازدارندگی است و لذا تحریم‌های موشکی شورای امنیت را قبول ندارد و فعالیت‌های موشکی خود را متوقف نمی‌کند.
در این باره باید گفت دشمن و در رأس آن آمریکا پس از توافق برجام و دستیابی به موافقت با ایران در موضوع هسته‌ای، از تعمال مثبت ایران تصویری ناصحیح برای خود ترسیم کرده است و تصور می‌کند توافق هسته‌ای می‌تواند ایران را به عقب‌نشینی در سایر موضوعات وادار کند و لذا اکنون بر اساس سیاست فشار یا همان چماق خود به دنبال آن است که در سایر موضوعات از جمله بحث موشکی، حقوق بشر و ... ایران را به عقب‌نشینی وادارد.
اما جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات هسته‌ای به طور صریح اعلام کرده بود که مذاکرات تنها در زمینه هسته‌ای است و در هیچ زمینه‌ای دیگر با طرف‌های 1+5 مذاکره نمی‌کند و اساسا این موضوعات را قابل مذاکره نمی‌داند.
باید گفت از منظر قرآنی زمانی که دشمنان حکومت اسلامی تصور ناصحیحی از رویکرد نظام اسلامی دارند و با همین تصورات و توهمات به تهید و تحقیر نظام اسلامی روی می‌آورند و با استفاده ار سیاست ارعاب قصد به رخ کشیدن قدرت خود را دارند پاسخ قرآنی این تهدید، جز تهدید نیست که «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ»؛ اینجاست که اصل«ارهاب» موضوعیت می‌یابد و لازم است با عکس‌العمل به‌هنگام و به‌جا توطئه‌های دشمن را خنثی کرد و ترس را بر دل دشمنان انداخت.
برای ترس افکندن نیز باید با بهره بردن از تمامی نیروها و به‌روزترین تسلیحات، دشمنان را از توان دفاعی و میزان آمادگی نیروهای مسلح آگاه کرد تا نه تنها جرئت تعرض پیدا نکنند بلکه حتی خیال آن نیز به ذهنشان خطور نکند.
در واقع همانطور که پایداری و مقاومت در مقابل دشمن یکی از سیاست‌ها و رویکردهای تقابلی اسلام با دشمن است؛ «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ»، «ارهاب» یا ترساندن نیز رویکرد دیگر مقابله با دشمنان اسلام است که با فراهم‌آوری عده و عده و تهيه تجهيزات و نفرات نظامي و به نمایش گذاشتن آن در مقابل دشمنان به قصد عقب‌نشینی آنها صورت می‌گیرد که رزمایش‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی از مصادیق اجرای این سیاست در دنیای امروز است.
جمهوری اسلامی نیز بی‌شک نمی‌تواند در مقابل تهدیدات مختلف دشمن به ویژه در دوران پسابرجام با حربه بازگشت تحریم‌ها بی‌تفاوت باشد. زیرا سکوت در مقابل این تهدیدات بیانگر نوعی ترس از تحریم مجدد است لذا باید در عمل پاسخ رجزخوانی‌های سران استکبار داده شود که یکی از بهترین و گویاترین پاسخ‌ها همین رزمایش «اقتدار ولایت»، نمایش موشک‌های بالستیک و رونمایی از آخرین دستاودهای نظامی موشکی جمهوری اسلامی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.