مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش‌نشانان سنندجی برای امدادرسانی در حوادث چهارشنبه پایان سال و استقبال از بهار آمادگی لازم را دارند.

آماده‌باش ۱۰۷ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه‌سوری در سنندج

به گزارش قدس آنلاین،«مرتضی سنندجی» در گفت‌وگو باایسنا،اظهار کرد: برگزاری مراسم چهارشنبه پایانی سال توأم با خطرات احتمالی است و این مهم اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کارآمد با محوریت فرهنگسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی را از سوی این سازمان دو چندان می‌کند.
وی افزود: براساس راهبرد سازمان آتش‌نشانی، خودروهای آتش‌نشانی در تمام مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر می‌شوند و مقدمات سفری ایمن و آسوده را برای مسافران نوروزی فراهم می‌کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از لغو مرخصی همه پرسنل و برگزاری مانورهای داخلی به‌منظور پیشگیری از حوادث احتمالی خبر داد و افزود: 107 نفر پرسنل آتش‌نشانی اعم از عملیاتی و اداری از تاریخ 15 اسفندماه تا 15 فروردین به مدت یک ماه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
وی هم‌چنین، آماده‌باش ایستگاه‌های هشت گانه سازمان در این ایام (چهارشنبه‌سوری و شب عید)، استقرار خودرو سبک پیشرو در سه راهی ادب و اسقرار دو دستگاه موتورسیکلت با تجهیزات کپسول اطفاء حریق و دستگاه واتر میس در میدان‌های اصلی شهر را از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی برشمرد.
سنندجی از دیگر اقدامات مهم سازمان برای استقبال از بهار طبیعت، به تهیه بروشور برای اطلاع‌رسانی موارد ایمنی، آموزش مدارس در خصوص یادآوری و رعایت نکات ایمنی در برگزاری مراسم شادی در چهارشنبه آخر سال، آموزش رعایت نکات ایمنی در رسانه‌های جمعی(رادیو و تلویزیون) توسط معاونت آموزش و پیشگیری، هماهنگی با صدا و سیمای مرکز کردستان و تهیه برنامه تلویزیونی برای انعکاس عملکرد سازمان و همکاری با سازمان زیباسازی جهت نمایش پیام‌های نکات ایمنی بر روی بیلبوردهای دیجیتالی سطح شهر اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده اکیپ‌های سیار آتش‌نشانی نیز در سطح شهر و نقاط حساس و پرتردد استقرار می‌یابند تا در صورت لزوم خدمات مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن در چهارشنبه آخر سال ارائه کنند.
سنندجی تصریح کرد: امید است با احترام به حقوق شهروندی و پرهیز از انجام رفتارهای پرخطر، چهارشنبه‌سوری را ماندگار کنیم و امکان لذت همه شهروندان را از آئین‌های سنتی این شب فراهم کنیم.
وی یادآور شد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل یا خطر آتش‌سوزی، می‌توانند مراتب را به سامانه 125 اطلاع دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.