قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اقدامات ۳۷ سال اخیر آستان قدس رضوی قابل مقایسه با ۱۲ قرن پیش نبوده است.

اقدامات ۳۷ سال اخیر آستان قدس رضوی قابل مقایسه با ۱۲ قرن پیش نبوده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مهدی عزیزیان صبح امروز در مراسم معارفه تولیت آستان قدس رضوی در تالار امکان متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در طول مدت خدمت مرحوم واعظ طبسی خدماتی در موضوع موقوفات، نیات واقفان، هزینه‌کردها و غیره در 26 سرفصل اجرا شد.
وی افزود: افزایش 10 برابری و توسعه امکان حرم مطهر رضوی، تحکیم ابنیه این مکان مقدس، افزایش صحن‌ها از 3 به 9 و افزایش رواق‌ها از 18 به 32 از جمله اقدامات صورت گرفته در 37 سال اخیر بوده است که نسبت به 1200 سال پیش قابل مقایسه نیست.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سرعت بخشیدن به طرح توسعه حرم مطهر رضوی از دیگر اقدامات شاخص سال گذشته بود خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از شارستان رضوی از جمله آنها بود و این طرح با افزایش پارکینگ‌ها و غیره تکمیل می‌شود.
عزیزیان تصریح کرد: حرم مطهر رضوی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است و اقدامات صورت گرفته سبب درخشش این مکان مقدس شده و هزاران برنامه فرهنگی برای زائران ایرانی و غیر ایرانی برگزار می‌شود و 30 هزار خادم افتخاری نیز توفیق خدمت رسانی به میهمانان امام رضا (ع) در این مکان مقدس را دارند.
وی گفت: آستان قدس رضوی سال 95 را در قالب 2 برنامه 5 ساله تا سال 1404 آغاز می‌کند تا در عرصه‌های مختلف از برترین ظرفیت‌ها در جهت خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی استفاده شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: مؤسسات درمانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری و غیره در آستان قدس رضوی فعال است و از اقدامات شاخص این مکان مقدس می‌توان از میزبانی شایسته از مقام معظم رهبری در روز نخست سال، پذیرایی از میلیون‌ها زائر در میهمانسرای حضرت امام رضا (ع) و میزبانی از مجاوران حضرت امام رضا (ع) در قالب طرح اکرام رضوی ماه مبارک رمضان نام برد و آستان قدس رضوی متعلق به مردم بوده زیرا حرم مطهر رضوی حج فقرا و حریم امن دلدادگان آل‌الله بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.